Касовата бележка е документ, който удостоверява продажбата на стоки и услуги и всеки търговски обект, който извършва това е задължен да предостави бона на страната - клиент.
Това обаче явно не засяга пловдивското заведение "Суши Баркод", от което наш читател често поръчва храна за офиса, без да му бъде даден касов бон. Или поне така твърди той.
От заведението доставят храна и дават на клиента вътрешна бележка, която нито е Фискален бон, нито е Системен бон, тъй като на нея липсват всички законоустановени реквизити.
"Бележката, която предоставят „Суши Баркод“ заедно с доставената храна е за вътрешна персонала употреба и не е документ. Вече за пореден път ми дават само такава хвърчаща бележка. Звъннах им и им казах че искам касова бележка и да ми се поправи поръчката, а те ми казаха: Ако не ви харесва, си поръчвайте от друг ресторант", сигнализира читателя на TrafficNews.bg
"Пращам ви всичко това, за да се спре лъженето на хората и укриване на ДДС", пише по този повод и пловдивчанинът, който очевидно познава мотивите, заради които може търговецът да не издава касова бележка.
Наш репортер потърси становище от суши „Баркод”. Управителят обясни, че касова бележка е била издадена и връчена на клиента, минути след като е заплатил.
Ето какво казаха от заведението:
„Касовата бележка е предоставена. Това е наш редовен клиент, който постоянно прави проблеми за храната и има претенции, че не е приготвена както трябва. Не сме издали първоначално касов бон, защото не бяхме сигурни дали ще си плати. Често се случва клиент да не плати поръчката. Пет минути след като си плати поръчката, касов бон е бил предоставен. Мъжът се закани да ни съди. Не знаем защо клиентът постоянно се заяжда”.
От управата на суши бара твърдят още, че на всеки свой клиент се е предоставяла и ще продължат да предоставят касови бележки. Те категорично заявиха, че досега подобен проблем са нямали с нито един техен клиент.
При повторен разговор с нашият читател, подал сигнала, се оказа, че наистина е била предоставена касова бележка, но след скандал между него и управителя.
„ Да, получих бележка, но не след 5 минути, а след 25. Поръчката ми дойде в 21:35, а бележката в 22 часа. Ако не се бях обадил нямаше да я донесат”, пише пловдивчанинът.