
Китайската платформа ТикТок планира да отвори още два центъра за данни в Европа. Това е обявил един от мениджърите на компанията. Ходът може да смекчи опасенията за сигурността на данните на потребителите, както и да облекчи регулаторния натиск върху компанията, предава Ройтерс.
TikTok цели да увери правителствата и регулаторите, че съдържанието на личните данни на потребителите не може да се манипулира от Китайската комунистическа партия или някой друг под влиянието на Пекин.
„Напредваме с финализирането на плана за втори център за данни в Ирландия с доставчик на услуги трета страна“, посочва генералният мениджър на TikTok за операции в Европа Рич Уотъруърт. По думите му се водят преговори за създаване на трети център за данни в Европа. Уотъруърт добави, че миграцията на данните на европейските потребители на TikTok ще започне тази година и ще продължи до 2024 г.
Компанията има средно 125 млн. месечни активни потребители в ЕС, което поставя компанията под по-строги изисквания на ЕС за онлайн съдържание, известни като Закона за цифровите услуги (DSA).
DSA се прилага на компании, обслужващи над 45 млн. потребители, като много големи онлайн платформи и изисква от тях да извършват управление на риска, външен и независим одит, да споделят данни с власти и анализатори и да имат кодекс на поведение.
За сравнение Twitter има 100,9 млн. средномесечни потребители в ЕС, на базата на оценка за последните 45 дни. Средният месечен брой потребители възлиза на 278,6 млн. в Google Maps, 274,6 млн. в Google Play, 332 млн. в Google Search, 74,9 млн. в Shopping и 401,7 млн. в YouTube. По-рано тази седмица Meta Platform обяви, че има 255 млн. средномесечно активни потребители във Facebook в ЕС и около 250 млн. средномесечно активни потребители в Instagram за последните 6 месеца на 2022 г.
Още от категорията

Смяна на командването на Международната космическа станция

ChatGPT спря да отговаря на въпроси

Акценти





Почина бебето, пострадало при тежката катастрофа край Девин

Путин обяви Великденско примирие


