
Facebook и Google не предприемат действия срещу измамните реклами, дори след като са били докладвани, сочи проучване.
Около 34% от изследваните хора, съобщили за фалшива реклама в Google. След като станаха жертва на нея, заявили, че рекламата не е била премахната дори след докладването ѝ. 26% от потребителите на Facebook споделят за същото.
И двете компании гиганти обещават да премахнат измамни реклами, но Which? (компанията правила изследването) заяви, че подходът не работи и че правителствата трябва да включат онлайн измами и фишинг в Закон за онлайн безопасност.
Проучването установило, че 27% от жертвите на измама чрез реклама в търсачка или сайт в социалните медии са го направили във Facebook. Около 19% казват, че това се е случило в Google.
Но почти почти половината от жертвите като цяло са заявили, че не са докладвали рекламата като измама на платформата. 31% от тези, които са се заявили като жертва на реклами, не са подали сигнал, защото се съмняват, че нещо ще бъде направено.
Експертът по правата на потребителите Адам Френч казва:
„Последните ни изследвания разкриха значителни недостатъци с подхода, възприет от технологичните гиганти, включително Google и Facebook, в отговор на съобщенията за измамно съдържание. Технологичните гиганти, регулаторите и правителството трябва да положат повече усилия, за да предотвратят развитието в измамни ректори“.
На онлайн платформите трябва да бъде дадена законова отговорност за идентифициране, премахване и предотвратяване на фалшиво и измамно съдържание на техните сайтове. Делото за включване на измами в Закона за кибер безопасност е огромна необходимост, споделя още той.
Говорител на Facebook заяви: „Измамна дейност не е разрешена във Facebook и ние сме предприели действия в редица страници, докладвани ни от Which?. Нашият 35 000 членен екип от експерти по безопасност и сигурност работят, за да идентифицира и премахва проактивно това съдържание и призоваваме хората да ни съобщават за всяка подозрителна дейност.“
Google пък заяви: „Ние непрекъснато преглеждаме реклами, сайтове и акаунти, за да се уверим, че отговарят на нашите правила. В резултат на нашите действия по прилагане (проактивни и реактивни), нашият екип блокира или премахна над 3,1 милиарда реклами за нарушаване на нашите правила.
Още от категорията
Виж всички
SpaceX изстреля космическия кораб Dragon за снабдяване на МКС

Дания разреши използването на изкуствен интелект на матурите
