Европейските потребители на Facebook и Instagram скоро може да получат възможност за платен абонамент за двете социални мрежи без показване на реклами в тях. Това може да помогне на Meta, която притежава мрежите, да избегне проблеми със спазването на поверителността в ЕС.
Компанията възнамерява да предостави на аудиторията си в ЕС алтернатива на рекламните услуги, които използват събрани данни за потребителите на социалните мрежи, съобщи Ню Йорк Таймс, позовавайки се на информирани източници.
В същото време Meta ще продължи да предлага безплатни версии на приложенията Facebook и Instagram в рамките на ЕС, които ще включват реклами. Все още не е известно кога компанията ще пусне услугите с платен абонамент за своите социални мрежи и каква ще бъде цената им.
Вече 20 години основният бизнес на Meta е изграден върху безплатни услуги за социални мрежи и продажба на реклами на компании, които биха искали да достигнат до клиенти от потребителската база на Facebook и Instagram. Но спазването на изискванията на ЕС за поверителност на данните принуждава Meta да промени своя бизнес модел.
През януари тази година ирландският регулатор глоби Meta с 400 милиона долара за това, че е принудила потребителите да се съгласят с обработката на техните лични данни от Instagram и Facebook като условие за използване на тези социални мрежи.
А през юли Съдът на Европейския съюз постанови, че Facebook не трябва да показва персонализирани реклами на потребители в ЕС без тяхното съгласие.