
Статистката за регистрации на нови автомобили в Германия разкрива, че електрифицираните модели успяха да задминат бензиновите. На свиващия се като обем пазар традиционните типове задвижване отново позагубиха позиции, но за сметка на това електромобилите и други видове модели с алтернативно задвижване „дръпнаха“ сериозно напред, съобщава autobild.bg.
Според статистиката на КВА делът на бензиновите автомобили (972 588 бр.) от 37,1 процента е значително под нивото от миналата година (46,7 процента). Делът на дизелите (524 446 бр.) също се е свил – от 28,1 процента (2020 г.) на 20. Почти всички видове алтернативни задвижвания обаче бележат ръст: продадените хибриди са общо 754 588 (+43 процента), реализациите на електромобили са общо 355 961 (+83,3 процента, 16 процента пазарен дял). От продадените хибриди 352 449 са от типа Plug-in – техният дял се е вдигнал до 12,4 процента (ръст – 62,3 процента).
Нищожно малък е процентът на автомобилите с уредба на пропан-бутан – едва 0,4 (10 118 бр., +54,6 процента), както и на метан – 0,1 (3916 бр., -45,3 процента). Позитивният ефект от общата ситуация на пазара е за околната среда – емисиите на въглероден диоксид от леките автомобили са паднали с още 15,1 процента – и средната им стойност е едва 118,7 г/км (за 2020 – 139,8 г/км).
Общо около 2,62 милиона нови леки автомобилa са регистрирани в Германия за миналата година, с около десет процента по-малко в сравнение с предходната 2020. Германия вече е третият по големина пазар на изцяло електрически автомобили в света след Китай и САЩ. А според прогноза на консултантската компания EY, делът на електрическите автомобили в Страната на Гьоте може да нарасне до 32 процента през 2022. И то въпреки факта, че за много от моделите ще трябва да се чака доста дълго поради глобалната липса на чипове. Но процесът не може да бъде спрян: почти всички големи производители вече са разработили стратегия за постепенно премахване на двигателите с вътрешно горене.
Основен стимул за ръста на хибридите и електромобилите в Германия е финансовата помощ от правителство – до 9000 евро на автомобил. Освен това са предвидени и данъчни ограничения. Много вероятно е обаче голяма част от Plug-in хибридите на лизинг да са служебни автомобили – чиито водачи не би следвало да бъдат толкова старателни в зареждането на ток, а и освен това пътуват много. С други думи, пълният потенциал за шофиране на ток няма да бъде използван.
Още от категорията

SpaceX изстреля космическия кораб Dragon за снабдяване на МКС

Дания разреши използването на изкуствен интелект на матурите
