
Европейският авиационен сектор изложи как може да елиминира нетните си емисии на въглероден диоксид до 2050 година. Според тях ангажиментът зависи от политическата подкрепа за увеличаване на устойчивите горива и пробивните технологии.
Авиокомпаниите, засегнати от рестрикциите заради Covid-19, също са изправени пред засилен контрол от страна на политиците и обществеността по отношение на въздействието им върху околната среда. Това е в следствие на стремежът на Европейският съюз да намали общото си производство на парникови газове до нула до 2050 г.
Проучване, подкрепено от авиокомпании, летища, производители на самолети и доставчици на аеронавигация, казва, че индустрията може да намали нетните си емисии на CO2 до нула до 2050 г. от полети в рамките на и заминаващи от Европейското икономическо пространство, Великобритания и Швейцария.
„Приемаме своите отговорности, но е ясно, че не можем да направим това сами“, каза Оливие Янковец, генерален директор на летищната организация ACI Europe, който публикува доклада заедно с Airlines for Europe−групата производители ASD, органа за контрол на въздушното движение CANSO и регионална авиокомпания ERA.
„Нуждаем се от ЕС, за да постигнем политиката и регулаторната рамка, които ще ни позволят да постигнем нетна нула“, каза Янковец.
До 2050 г. групите заявиха, че европейската авиация може да намали 92% от емисиите си и да компенсира останалата част, използвайки технологии за отстраняване на въглерод. През 2019 г. секторът е емитирал 192 милиона тона CO2.
Повечето съкращения ще бъдат направени чрез технологии, включително водород и хибридно електрическо задвижване, плюс устойчиви авиационни горива (SAF). Политиките за ценообразуване на въглерод, по-доброто управление на въздушното движение и въздействието на разходите за околната среда върху търсенето на въздушни пътувания биха донесли по-скромни намаления.
Тъй като ключовите нисковъглеродни технологии са малко вероятни преди 2030 г., докладът казва, че авиацията ще разчита до голяма степен на компенсации, за да се справи с емисиите си през това десетилетие.
Групите призоваха за поддържащи политики, включително ценообразуване на CO2 и общоевропейско задължение за смесване на SAF, което днес представлява по-малко от 1% от разхода на реактивно гориво в Европа.
ЕС изготвя цели за използване на SAF за авиокомпаниите. В понеделник осем държави от ЕС призоваха за мандат за смесване на европейските ВС.
Още от категорията
Виж всички
SpaceX изстреля космическия кораб Dragon за снабдяване на МКС

Дания разреши използването на изкуствен интелект на матурите

Акценти
Виж всички





Желязков обяви кой е предложен за главен секретар на МВР

4-годишният Мартин, който бе блъснат от АТВ, остава в кома

