Кен Сегал стои зад префикса "i", който е определящ за марката на почти всички продукти на Apple. Префиксът е част от стратегията на марката на компанията още от ерата на Стив Джобс. Наскоро обаче Сегал изрази мнението си, че е крайно време Apple да се подложи на ребрандиране, което да представя по-добре постоянните иновации и динамиката на продуктите на компанията, пише hicomm.bg.
Стив Джобс назначава Кен Сегал за творчески директор на рекламната агенция на Apple, за да работи по NeXT, и оттогава той служи на компанията. Той стои зад много известни кампании на Apple, включително рекламата Crazy Ones и рекламата Think Different. Най-голямото му влияние върху брандирането на Apple обаче със сигурност трябва да бъде префиксът "i", който той измисля за продуктите.
Префиксът "i" датира от 1998 г., когато за първи път е представен iMac. Стратегията за брандиране показва, че префиксът представлява индивида, интернет, информацията и вдъхновението - всичко, което означава какво представлява компанията. Техниката на брандиране беше голям успех и беше установена тенденция всички следващи продукти на Apple да идват с "i", като iPod, iPad и iPhone.
Според доклад на Wired, Сегал смята, че Apple трябва да даде тласък на себе си и да избере свежа идентичност на марката, която да представя еволюиралата версия на водещите продукти на Apple, промяната в дизайна и новите технологии, които те включват по пътя си. Ето какво каза Сегал:
"i" трябва да отпадне", казва той. "Сега то е безсмислено. Разбира се, Джобс изгради Apple около него, но не забравяйте, че "i" винаги е било подмарка. Може да има маркетингови експерти, които да кажат, че Apple би била луда да се откаже от префикса - той все още е пред някои от най-великите марки в историята, но той не може да бъде защитен, а и твърде дълго време имаше компании с "i", свързани с интернет, и това е проблем за Apple, известна с иновациите".
От 2007 г. насам Apple бавно преминава към ребрандиране, първо с Apple TV. Това обаче не беше умишлено, тъй като първоначално услугата трябваше да бъде брандирана като iTV. Съзнателният избор за различна търговска марка беше първо с Apple Watch, а сега и с Apple Vision Pro.
Apple се е позиционирала на пазара толкова силно, че с познаването на марката и лоялността към нея много потребители на Apple биха купували продуктите, дори ако префиксът не е налице, като например при MacBook. При iPhone шансовете на лоялните потребители да резонират с името на марката са огромни. При такива сценарии, ако ребрандирането не се извърши внимателно, то може да отчужди лоялните купувачи. Ако обаче се извърши щателно, ребрандирането може да помогне на марката наистина да представи новото поколение потребители и сегашното време.
Още от категорията
Таблет или лаптоп: С кое от тях ще сте по-продуктивни?