Основателят на фирмата за виртуална реалност (VR) Oculus твърди, че е проектирал нови очила, които могат да те убият в реалния живот, ако умреш във видео игра, съобщи "Евронюз".

Палмър Лаки каза, че устройството е вдъхновено от Sword Art Online - японската поредица от научно-фантастични романи, в която играчите са хванати в капана на онлайн ролева игра, където смъртта в играта означава смърт в реалния свят заради специалния вид VR очила, които играчите носят.

Лаки стартира Oculus през 2012 г., но я продава на Фейсбук през 2014 г. за близо 2 млрд. долара.

„Идеята да обвържеш реалния си живот с виртуалния си аватар винаги ме е очаровала – моментално вдигаш залозите до максималното ниво и принуждаваш хората да преосмислят из основи начина си на взаимодействие с виртуалния свят и играчите в него“, заяви гейминг иноваторът в свой пост.

„Само заплахата от сериозни последствия може да накара играта да се почувства истинска за вас и всеки друг в нея“. добави той.

Лъки обясни, че VR устройството има три модула с експлозивен заряд, които са свързани към специален фотосензор, чиято цел е да засече, кога на екрана ще излезне червена светлина, обозначаваща, че играчът е умрял. Когато това стане модулите се активират мигновено, унищожавайки мозъка на лицето, което носи очилата.

През 2001 г. арт инсталацията PainStation предлага на почитателите на виртуалния пинг понг да преживеят играта по нов начин като усетят болка, парене и електрошок всеки път, когато изпуснат топчето.

Същата година компанията Tekken Torture Tournament предлага на 32 участници да играят популярната бойна игра за плейстейшън Tekken 3, докато носят шокиращи ремъци за ръката, които ги удрят с болезнени, но несмъртоносни електрически удари в съответствие с нараняванията, претърпени от екранните им аватари.

Лаки обаче призна, че новата изобретението му не е „перфектно“.

„Има огромно разнообразие от повреди, които могат да възникнат и да убият потребителя в неподходящ момент“, каза той.

"В този момент убийствените слушалки са просто произведение на офис изкуството, заключи той, „провокиращо размисъл напомняне за неизследвани пътища в гейминг дизайа“.