Южнокорейската полиция влезе в "Чеджу Еър" (Jeju Air) - оператора на международното летище "Муан", като част от разследването на авиокатастрофата, при която загинаха 179 души, съобщава "Ройтерс". Това бе най-тежкият авиационен инцидент на територията на страната.
Самолет 7C2216 на "Чеджу Еър", който излетя от тайландската столица Банкок за Муан в югозападната част на Южна Корея, се приземи коремно и прескочи пистата на регионалното летище, избухвайки в пламъци, след като се удари в насип.
Само двама членове на екипажа, които са се намирали в задната част на самолета - Боинг 737-800, бяха извадени живи от спасителите.
Преобразуването на данните от записващото устройство на гласове в пилотската кабина в аудиофайлове, които биха могли да осигурят критична информация за последните минути от полета, беше завършено днес, обяви Джо Джонг-уан, заместник-министър на транспорта за гражданската авиация.
Полицейски следователи претърсват офисите на летищния оператор и авиационния орган на Министерството на транспорта в югозападния окръг Муан, както и офиса на "Чеджу Еър" в Сеул, информираха от полицията в провинция Южна Джеола.
Разследващите планират да изземат документи и материали, свързани с експлоатацията и поддръжката на самолета, както и работата на летищните съоръжения, обясни полицейски служител.
"Чеджу Еър" сътрудничи на полицията, увери директорът на авиокомпанията Сонг Кьонг Хун.
Въпросите на експерти по въздушна безопасност за това какво е довело до смъртоносната експлозия се съсредоточиха върху насипа, предназначен да поддържа антената "локализатор", използвана за насочване на кацанията, която според тях е прекалено солидна и твърде близо до края на пистата.
"Тази твърда структура се оказа катастрофална, когато плъзгащият се самолет се удари", заяви Наймедин Мешкати, професор по инженерство в Университета на Южна Калифорния. Той добави, че е обезпокоително, че навигационната антена е монтирана на "такава солидна бетонна конструкция, а не на стандартната метална кула/пилон".
Джу посочи, че министерството все още не е в състояние да предостави ясни подробности относно плановете за надграждане на летище "Муан", които са довели до добавянето на структурата за поддръжка на навигационната система.
Министерството извършва проверка на оборудването за локализиране на летищата в цялата страна, заяви той.
В ход е и разследване на полета на "Чеджу Еър", включващо южнокорейски служители и Националния съвет за безопасност на транспорта на САЩ, Федералната авиационна администрация и производителя на самолета "Боинг".
Остава без отговор защо самолетът не е разгърнал колесника си и какво е накарало пилота очевидно да бърза да пристъпи към втори опит за кацане, след като е уведомил контрола на въздушното движение, че самолетът е претърпял удар с птица и е обявил извънредна ситуация.
Устройството за запис на данни за полета на самолета, което претърпя известна повреда, се транспортира в Съединените щати за анализ в сътрудничество с Националния съвет за безопасност на транспорта на САЩ.
Според Джу може да е трудно да се публикуват аудиофайловете от диктофона в пилотската кабина, тъй като те ще бъдат критични за текущото разследване.
Действащият президент на Южна Корея Чой Санг-мок заяви на среща за управление на бедствия, че трябва да се предприемат незабавни действия, ако специална проверка на всички самолети Boeing 737-800, експлоатирани в страната, открие някакви проблеми.
"Тъй като има голямо обществено безпокойство относно същия модел самолет, участващ в инцидента, Министерството на транспорта и съответните организации трябва да извършат задълбочена проверка на поддръжката на експлоатацията, образованието и обучението", настоя той.
Още от категорията
Най-голямото летище в Германия предупреди за отмяна на полети