
Китай обяви плановете си да разработи високоскоростен “maglev” влак до 2020 г., способен да достигне скорост от 600 км/ч. С тази цел е натоварена държавната CRRC Corp., а поръчката идва от Министерството на науката и технологиите. Компанията е монополист в разработването и произвеждането на високоскоростни влакове в Китай. Бюджетът за това начинание е $464 млн, съобщи vesti.bg.
До 2021 г. ще бъде построена тестова линия, като провинция Шандонг в Източен Китай вече е изявила готовност да изгради сервизна линия от столицата на Жинан до Джингдао, чиято дължина е почти 320 км. Тайната на успеха на този проект се крие в магнитното поле, което кара влакът да левитира над релсите (оттук идва наименованието „maglev”), което намалява съществено триенето, а това от своя страна увеличава скоростта.
Китай откри първата в света maglev железопътна линия през 2002 г., свързваща международното летище Shanghai Pudong и центъра на града. При скорост от 430 км/ч, 30-километровото пътуване трае под 8 минути. Тази система бе изградена с помощта на германска технология, но в момента лидер в областта на maglev влаковете е Япония. Последното поколение на влака Shikansen постигна 590 км/ч по време на тестове.
Битката за развитие на най-бързия наземен транспорт се нагорещява и „виновникът” за това е добре познат. Илън Мъск предложи своето решение, наречено hyperloop, което изстрелва капсули с товар или пътници в тръба с ниско налягане. Мъск твърди, че това ще става със скорост до 1287 км/ч (800 мили/ч). Наскоро Hyperloop One обяви, че е постигнала споразумение за изграждане на такова съоръжение, което ще свързва Дубай и Абу Даби.
Китай се включи късно в битката на високоскоростните влакове, но в момента вече има най-дългата железопътна мрежа за такива влакове, покравиваща 20 000 км. В момента в Пекин се изгражда нискоскоростна maglev линия.
TrafficNews.bg
Още от категорията
Виж всички
Наруши се въздушното пространство на Румъния заради дрон по време на руска атака срещу Украйна

Полша вдигна бойни самолети за превантивна операция
