Кабелът, който се скъса и причини смъртоносен инцидент с фуникуляра в Лисабон миналия месец, не е отговарял на техническите изисквания, гласи предварителен доклад от разследването, цитиран от ДПА.

Видът кабел, използван от 2022 г., нито е сертифициран за пътнически транспорт, нито е подходящ за този тип въжени железници, включително линията "Глория", където стана трагедията, съобщи вчера Службата за предотвратяване и разследване на въздушни и железопътни злополуки (GPIAAF), пише БТА.

При трагичния случай от 3 септември загинаха 16 и бяха ранени 21 души, някои от тях - тежко.

Фуникулярът има два вагона, свързани с въже, и се изкачва и спуска по стръмните улици на португалската столица. В деня на инцидента единият вагон се спускал по стръмния път "Калкада да Глория", когато дерайлирал на завой и се блъснал в железни стълбове и сграда.

Окончателният доклад за причините за случилото се очаква в рамките на година.

Историческият фуникуляр "Елевадор да Глория" е една от най-популярните туристически атракции в Лисабон, но местните жители също го използват редовно. Построена в Германия през 19-и век, въжената железница превозва около 3 милиона пътници всяка година.

До миналия месец не е имало такива инциденти с нито един от трите фуникуляра в Лисабон.

15 са жертвите от тежкия инцидент с фуникуляр в Лисабон, обявиха ден на траур в Португалия

Лидерите на ЕС изразиха съболезнования след трагедията в ЛисабонВ Португалия беше обявен ден на национален траур

МВнР: Няма данни за пострадали българи при инцидента с фуникуляр в ЛисабонВластите продължават процедурите по идентификация на жертвите

Очевидци с шокиращи разкази за дерайлирането на фуникуляра в ЛисабонЗапочнах да се катеря по хълма, за да помогна на хората, но когато стигнах там, единственото, което чувах, беше тишина, разказа един от тях

Мамо, да не се качваме: Момиченце спаси себе си и майка си от трагедията с трамвая в ЛисабонДетето е предложило да изкачат следващия, защото въпросният бил препълнен