Продължават проблемите с “Бойнг”. В неделя компанията обяви, че някои от самолетите й не отговарят на всички стандарти за безопасност, а това не изненада почти никого.
Става въпрос за самолетите “737 Max”. Това е най-известният модел на “Бойнг”. От известно време компанията усилено се опитва да върне летателния апарат обратно във въздуха, след като се оказа, че има масови производствени дефекти в машините.
Според Федералната авиационна администрация на САЩ, която работи тясно с “Бойнг”, проблем има в точно определени части от състава на над 300 летателни средства, които не са били произведени спрямо нужните стандарти. Институцията официално излезе с позиция, в която обяснява, че компоненти от крилете на “737 max” не са били създадени спрямо препоръките, пишат от “Файнаншъл таймс”.
"Боинг информира Федерална авиационна администрация, че релсите на отклоняващите се ламели на някои 737NG и 737MAX може да не са правилно направени и може да не отговарят на всички приложими задължителни изисквания за дълготрайност и експлоатационен живот", се казва в документа.
Според резултатите от съвместния одит с Федералната администрация е установено, че в тази категория попадат до 148 детайла. Компанията е определила списък на въздухоплавателни средства, на които тези елементи трябва да бъдат подменени.
"В САЩ са засегнатите моделите 32 NG и 33 MAX. В глобален мащаб подмяната ще обхване 133 NG и 179 MAX. Въпреки че излизането от строя на този детайл няма да доведе до загуба на самолета, остава опасността счупената част да повреди самолета по време на полет. Компаниите, които използват самолети с дефектни компоненти, трябва да ги премахнат в рамките на десет дни", се казва в документа.
Полетите с модел 737MAХ бяха спрени в Съединените щати и в много други страни, след като два такива самолета се разбиха. През март Боингg 737 MAX на Ethiopian Airlines, превозващ 157 души, се разби югоизточно от столицата Адис Абеба. През ноември 2018 г. този модел самолет на индонезийския Lion Air също катастрофира.
След инцидентите около 20 държави затвориха въздушното си пространство за самолети от този модел, а много авиокомпании спряха експлоатацията на 737 MAX 8.