През последните няколко дни европейското въздушно пространство беше сериозно засегнато от проблеми с управлението на слотовете на летищата, причинени от множество метеорологични явления, случващи се едновременно в цяла Европа. Тези събития нарушиха възможностите на органите за контрол на въздушното движение и Евроконтрол да управляват ефективно трафика в цялата индустрия, което доведе до големи закъснения и отменени полети в цялата европейска авиоиндустрия. Тези събития засегнаха операциите на Wizz Air, както и тези на други авиокомпании в цяла Европа, съобщават от нискотарифната компания.
Само на 26 юни в европейското въздушно пространство са регистрирани около 450 000 минути закъснение, 360 000 от които причинени от метеорологичните условия, със значителни закъснения от над 3 часа. Мрежата на Wizz Air е отчела над 30 000 допълнителни минути закъснение за летищни слотове през последните четири седмици в сравнение със същия период на миналата година в резултат на тази извънредна ситуация.
Wizz Air се извинява за причиненото неудобство на нашите пътници, но съобщават, че проблем е извън техния контрол. "Системата за контрол на въздушното движение изглежда изпитва сериозни проблеми това лято. Като индустрия, ние сме принудени да ескалираме тези проблеми със съответните органи за управление на въздушното движение, включително Евроконтрол, за да гарантираме, че ще бъдат предприети подходящи действия за свеждане до минимум на прекъсванията" коментират от компанията. .
Този проблем засяга много авиокомпании, поради което капацитетът на хотелите в цяла Европа може да е ограничен. В случай че външните партньори на компаниите нямат нужния капацитет, поради липса на свободни стаи, може да се наложи пътниците да организират своето настаняване сами. Пасажерите имат право да поискат възстановяване на съответните разходи.