Собственикът на Zara, испанският търговец на дрехи Inditex, обяви 70% спад на печалбите през 2020 г., спад от... 1,1 млрд. евро.
Статистиката дойде след като много от магазините им за дрехи трябваше да затворят врати заради глобалните мерки, предизвикани от пандемията на коронавируса.
Нетната печалба за четвъртото тримесечие е спаднала с 53 процента, от 6,3 милиарда на 435 милиона евро, след подновени мерки за блокиране преди Коледа в Европа.
Между двата локдауна, Zara затвори близо 1000 магазина по целия свят и се очаква това да се случи с още обекти. Модният гигант обаче се фокусира върху онлайн продажбите, където е забелязан известен ръст, а някои от предимствата са под формата на отстъпки.
Тогава Inditex заяви, че целта е марката да стане конкурентоспособна в онлайн продажбите на марки като H&M, Uniqlo, Fast Retailing, Asos и Boohoo.