
На среща с кандидата за кмет Здравко Димитров живущите в бл. 46, в район „Тракия“, заявиха че община Пловдив взима решения за градската среда в района без да се допитва до гражданите.
“Никой не дойде да консултира с хората, нито тук в Тракия, нито другаде в града, плана за велоалеите, за спортната зала, за нищо. Сега алеите на много места, вместо да създават улеснения, объркват движението и създават хаос по улиците“, казаха на Здравко Димитров хората от бл. 46 на район “Тракия” и околните жилищни сгради. Според тях велоалеите стесняват основни булеварди и създават опасности за пловдивчани.
“Улиците са пълни с дупки, колите криволичат и да не се чуди никой, ако стават инциденти с навлизане на коли във велоалеите”, казаха още хората по време на срещата и добавиха, че не приемат общината да разрушава пейки и да променя градинките по булеварда до позната на всички пловдивчани “Мебелна къща”.
Друго, което живущите в “Тракия” поставиха като основен проблем Преди Здравко Димитров е недостъпността на кмета и екипа му. “Сегашният кмет го гледаме като Ким Чен Ир само на снимки и по телевизията, все едно го няма в Пловдив”, каза един живущите в бл. 46 и заяви, че хората трябва да виждат кмета в града. “Хубаво е, че Вие идвате в “Тракия”, искаме да идвате и след изборите, обаче”, допълни той и заяви, че хората са настроени критично не само към настоящите управници, но и към всички кандидати за кметове и общински съветници.
В разговора със Здравко Димитров хората повдигнаха и въпроса, че няма достатъчно добри работни места, въпреки официалната статистика, че Пловдив е един от българските градове с най-ниска безработица. Основните критики отправени към община Пловдив бяха, че не подпомага достатъчно бизнеса, а вдигането на местните данъци затруднява допълнително икономическата активност на семейните бизнеси.
Здравко Димитров изрази позиция, че общината за разлика от правителството има по-малки възможности да влияе на икономическата среда и разказа виждането си как Община Пловдив да подпомага икономиката на града.
“Първо, трябва да е ясно как се харчи бюджета. Да се вижда как, къде и за какво отиват парите от данъци. Второ, кметът и екипът му трябва да търсят външни инвеститори за Пловдив, ама не в сфери където пловдивския бизнес работи добре, а в други сектори, където да създаваме нови работни места. Трето, обявих вече, че искам да преразгледаме местните данъци и ако можем да ги намалим. Ако не можем, поне хората да видят ясно, че парите им се харчат честно и ефективно“, обясни накратко Здравко Димитров посоката, в която смята да работи за подобряване на икономическата среда. Той даде пример, че през 2014 г. след затруднения са затворили около 200 пловдивски фирми и никой от общината не си е направил труда да се поинтересува защо и откъде идват проблемите им.
Хората от бл. 46 и околните сгради питаха до каква степен кметовете у нас имат свобода на действие. „Никой не може да те спре да работиш за града, стига да искаш“, отговори Димитров. „Като кмет на „Западен“, не че ми било е работа, но помагах с храната на 30 бедни семейства. Не изглежда много, ама за хората в трудно икономическо положение, целогодишна помощ с храна е голямо нещо. То даже за разказване, аз като чуя политик да се хвали, че е помага на бедни, звучи лошо. Давам Ви го само като пример, че ако един кмет му пука за хората и иска да направи нещо полезно, даже да му е извън правомощията, пак става”, допълни той.
“Ако и като бъда кмет на Пловдив имам друго виждане. Искам да работим така в общината, че само тези, които не искат да работят, защото си имат достатъчно, само те да нямат работа. С бедността така ги виждам да се борим, да създаваме възможности за хората”, каза още Здравко Димитров и допълни, че не си представя пловдивчани да стоят безработни, ако има добри работни места с честно заплащане, което отговаря на усилията им.
Част по-възрастните хора попитаха ще се запазят ли пенсионерските карти за пътуване. “Конкурсът не е минал и картите не би трябвало да се раздават на този етап. При мен няма да има отнемане на социални придобивки”, каза Здравко Димитров и допълни, че екипът му ще обсъди нова социална рамка на отношенията между общината и гражданите. Според него е важно да бъдат финансирани повече на брой, по-ефективни дейности с бюджета на града и без да бъдат увеличавани разходите той да стигне до повече пловдивчани.
На края на срещата присъстващите припомниха, че преди се е дискутирало построяване в “Тракия” на автогара, която да е близо и да обслужва както тази част на града, така и летището, както и да завършването на околовръстния път.
TrafficNews.bg
Още от категорията

Национален съвет на ПП ще решава за вота на недоверие

Ева Майдел поздрави Желязков за ясния курс към еврозоната

Акценти



Зингаревич ще предложи 3 варианта за бъдещето на Ботев

Рекорд! В Казанлък приготвиха най-дългата вита баница с рози




