На среща с кандидата за кмет Здравко Димитров живущите в бл. 46, в район „Тракия“, заявиха че община Пловдив взима решения за градската среда в района без да се допитва до гражданите.
“Никой не дойде да консултира с хората, нито тук в Тракия, нито другаде в града, плана за велоалеите, за спортната зала, за нищо. Сега алеите на много места, вместо да създават улеснения, объркват движението и създават хаос по улиците“, казаха на Здравко Димитров хората от бл. 46 на район “Тракия” и околните жилищни сгради. Според тях велоалеите стесняват основни булеварди и създават опасности за пловдивчани.
“Улиците са пълни с дупки, колите криволичат и да не се чуди никой, ако стават инциденти с навлизане на коли във велоалеите”, казаха още хората по време на срещата и добавиха, че не приемат общината да разрушава пейки и да променя градинките по булеварда до позната на всички пловдивчани “Мебелна къща”.
Друго, което живущите в “Тракия” поставиха като основен проблем Преди Здравко Димитров е недостъпността на кмета и екипа му. “Сегашният кмет го гледаме като Ким Чен Ир само на снимки и по телевизията, все едно го няма в Пловдив”, каза един живущите в бл. 46 и заяви, че хората трябва да виждат кмета в града. “Хубаво е, че Вие идвате в “Тракия”, искаме да идвате и след изборите, обаче”, допълни той и заяви, че хората са настроени критично не само към настоящите управници, но и към всички кандидати за кметове и общински съветници.
В разговора със Здравко Димитров хората повдигнаха и въпроса, че няма достатъчно добри работни места, въпреки официалната статистика, че Пловдив е един от българските градове с най-ниска безработица. Основните критики отправени към община Пловдив бяха, че не подпомага достатъчно бизнеса, а вдигането на местните данъци затруднява допълнително икономическата активност на семейните бизнеси.
Здравко Димитров изрази позиция, че общината за разлика от правителството има по-малки възможности да влияе на икономическата среда и разказа виждането си как Община Пловдив да подпомага икономиката на града.
“Първо, трябва да е ясно как се харчи бюджета. Да се вижда как, къде и за какво отиват парите от данъци. Второ, кметът и екипът му трябва да търсят външни инвеститори за Пловдив, ама не в сфери където пловдивския бизнес работи добре, а в други сектори, където да създаваме нови работни места. Трето, обявих вече, че искам да преразгледаме местните данъци и ако можем да ги намалим. Ако не можем, поне хората да видят ясно, че парите им се харчат честно и ефективно“, обясни накратко Здравко Димитров посоката, в която смята да работи за подобряване на икономическата среда. Той даде пример, че през 2014 г. след затруднения са затворили около 200 пловдивски фирми и никой от общината не си е направил труда да се поинтересува защо и откъде идват проблемите им.
Хората от бл. 46 и околните сгради питаха до каква степен кметовете у нас имат свобода на действие. „Никой не може да те спре да работиш за града, стига да искаш“, отговори Димитров. „Като кмет на „Западен“, не че ми било е работа, но помагах с храната на 30 бедни семейства. Не изглежда много, ама за хората в трудно икономическо положение, целогодишна помощ с храна е голямо нещо. То даже за разказване, аз като чуя политик да се хвали, че е помага на бедни, звучи лошо. Давам Ви го само като пример, че ако един кмет му пука за хората и иска да направи нещо полезно, даже да му е извън правомощията, пак става”, допълни той.
“Ако и като бъда кмет на Пловдив имам друго виждане. Искам да работим така в общината, че само тези, които не искат да работят, защото си имат достатъчно, само те да нямат работа. С бедността така ги виждам да се борим, да създаваме възможности за хората”, каза още Здравко Димитров и допълни, че не си представя пловдивчани да стоят безработни, ако има добри работни места с честно заплащане, което отговаря на усилията им.
Част по-възрастните хора попитаха ще се запазят ли пенсионерските карти за пътуване. “Конкурсът не е минал и картите не би трябвало да се раздават на този етап. При мен няма да има отнемане на социални придобивки”, каза Здравко Димитров и допълни, че екипът му ще обсъди нова социална рамка на отношенията между общината и гражданите. Според него е важно да бъдат финансирани повече на брой, по-ефективни дейности с бюджета на града и без да бъдат увеличавани разходите той да стигне до повече пловдивчани.
На края на срещата присъстващите припомниха, че преди се е дискутирало построяване в “Тракия” на автогара, която да е близо и да обслужва както тази част на града, така и летището, както и да завършването на околовръстния път.
TrafficNews.bg