След като отвори бензиностанция в Пловдив, Веселин Марешки и кандидат депутатите Нина Миткова и Елена Аксиева направиха среща с бизнеса в града. На срещата присъстваха видни бизнесмени и работодатели от Пловдив. В отворен разговор те обсъдиха проблемите на страната и града.
Водачът на листата за град Пловдив обобщава точките, които дискутираха:
-Г-жо Миткова, в последно време споменавате няколко проблема, които виждате в град Пловдив. Ако бъдете избрана за депутат какви конкретни мерки ще предприемете за решаването на тези проблеми?
-Управленската програма на Гражданско движение ВОЛЯ е ясна и целенасочена визия за развитието на Република България. Необходими са бързи и мащабни действия за подобряване качеството на живот на българските граждани.
Младежта и спорта
България и в частност Пловдив имат огромна традиция в спорта. Дали сме на света невероятни атлети. За съжаление, в последно време всички партии и управници говорят за спорт, но не се виждат конкретни действия. Спортните съоръжения не се поддържат и се рушат, а в същото време децата ни няма къде да играят.
За да можем да се върнем отново на почетната стълба трябва да се направят следните промени:
-Приемане на делегиран годишен бюджет от държавата за развитие на младежите в избрана област – спорт, култура, изкуство. Осигуряване на частично или пълно покриване на таксите на деца до 16 годишна възраст за занимания по избор;
-Определяне на ангажираността на общините към спорта, с ясни законови рамки. Към момента, такава изрично липсва, поради размитите дефиниции в Закона за спорта;
-Извършване на промяна в начина на финансиране на Министерството на младежта и спорта. Въвеждане на гарантиран процент от бюджета за спорт. Пренасочване на приходите от Спортния тотализатор обратно към централния бюджет;
-Въвеждане на правила по изграждане и ремонт на бази. Приоритизиране на ключови обекти, в които да се развиват важни за съответните региони спортове;
-Осъвременяване на Националната стратегия за младежта;
-Приемане на нов Закон за младежта, отчитащ реалностите на младите хора с ясни критерии за развитие и равнение по световните стандарти в тази област;
-Либерализиране на регулациите за спортисти, треньори, съдии и спортни деятели, подпомагане на тяхната мобилност и професионална реализация;
-Приемане на нова Стратегия за развитие на българския спорт и на нов Закон за физическото възпитание и спорта;
-Спешно модернизиране и повишаването на атрактивността на спортните площадки в основните, средните и висшите учебни заведения;
-Подпомагане на общините за преференции при осигуряване на възможности за спорт на хора в неравностойно положение.
Култура
Пловдив е най-старият жив град в Европа – повод за гордост на всички пловдивчани. Спецификата и архитектурата го правят място, което всеки един човек би искал да види и да се потопи в красотата и историята му.
За да може да се използва пълният потенциал на града като културна столица на Европа за 2019 г., трябва да променим начина по който развиваме тази дейност. Културата е продукт, който трябва адекватно да се рекламира и промотира, той трябва да стане достъпен за всички граждани, а не само за избрани. Хората трябва да бъдат запознати и информирани за всички културни мероприятия, за да могат да бъдат част от тях. Конкретни мерки, които могат да се предприемат са:
-Приемане на отделен Закон за меценатството в изкуството и културата;
-Утвърждаване на маркетинговите и управленските методи в управлението и финансирането на сценичните изкуства;
-Усъвършенстване на нормативната база за подобряване на възможностите за самофинансиране на изкуството и културата;
-Създаване на Национален съвет за сценични изкуства, който ще определя системи за финансиране и регионална политика в сферата;
-Създаване на Национален фонд за подкрепа на изобразителни и визуални изкуства. Приемане на бюджет за монументални и изобразителни изкуства в общественото строителство и създаване на Национален съвет за монументални изкуства;
-Държавно подпомагане за модернизиране на читалищата и библиотеките;
-Законово регламентиране на по-улеснен достъп и механизъм за преференции при осигуряване на културни услуги за хора в неравностойно положение;
-Министерството на културата и Националният филмов център да станат решаващи органи за финансиране на филмопроизводството.
Екология
Всички партии пренебрегват този проблем, а той е не само национален, но и световен. Свидетели сме на невероятни катаклизми по света, повечето от които сами можем да предотвратим. България и в частност Пловдив не остава по-назад в тази неприятна статистика. Замърсяванията са в пъти над нормата, трафикът е ужасен и се увеличава, като в същото време инфраструктурата не може да поеме това натоварване. Свидетели сме на безхаберно използване на природни ресурси, които не могат да бъдат възстановени или върнати. Трябват адекватни мерки като:
-Приемане на Закон за ландшафта;
-Въвеждане на ясни правила и механизми за управление на българската природа, които са насочени към ограничаване на безразборното застрояване и унищожаване на части от крайбрежния и планинския ландшафт в България;
-Намаляване на броя на населените места, засегнати от воден режим. Прилагане на адекватни мерки като изграждане на нови водоизточници, намаляване на загубите във водопреносната мрежа и правилно управление на ресурсите;
-Изграждане и развитие на ефективна национална система за ранно предупреждение от наводнения;
-Усъвършенстване на регламента за периодично информиране на населението от страна на общините и контролните органи (ИАОС, РИОСВ, РЗИ)/по общодостъпен начин/ за качеството на атмосферния въздух;
-Приоритетно спазване на политика за превръщането на отпадъците в ресурси чрез интелигентни подходи за управление;
-Изработване на динамична система за наблюдение и оценка на състоянието на защитените зони от мрежата Натура 2000, включително в акваторията на Черно море;
-Възстановяване и укрепване на административния капацитет на компетентните органи по опазване на околната среда;
-Запазване на Европейската схема за търговия с емисии, като ефективно функциониращ пазарен механизъм, включително заложеното в нея 20% намаляване на емисиите до 2020 г.;
-Решаване на проблемите на Околната среда, интегрирайки ги в комплексни политики със земеделието, енергетиката, транспорта, регионалната политика и туризма.
Администрация
Разполагаме с една много бавна структура в лицето на администрацията в града ни. Идеята на администрацията е да помага на хората, а в момента виждаме точно обратното. Поради тромавата структура, повечето проблеми или остават нерешени, или отнемат твърде много време на обикновения гражданин. В тази връзка, трябва да се вземат конкретни мерки като:
-Създаване на нов закон за е-управлението, регламентиращ взаимодействието между държавните институции и дигиталното предоставяне на публични данни, за да се предоставят на обществото възможности да проявява инициативи и да упражнява непосредствен контрол над правителството и органите на местната власт;
-Премахване на длъжностите заместник-министър и заместник- председател фигурите на заместник-министрите и заместник-председателите на държавни структури в България и концентриране на оперативното ръководство на администрацията в държавни и главни секретари;
-Деконцентрация и децентрализация на държавната власт чрез законово прехвърляне на правомощия от централната власт към местните органи, пренасочване на кадри и финансови ресурси от централно ниво към областните и общински администрации;
-Възстановяване на пълноценно средно ниво на управление - област, провеждане на преки избори за областни ръководители и областни съвети;
-Създаване на национална база данни за обучение и ясен и точен механизъм за заемане на ръководни длъжности - началник сектор, началник отдел, директор и държавен/главен секретар;
-Оптимизиране на броя и състава на административните структури в страната. Приемане на нов Закон за държавната служба, който да замени остарелите закони за държавната администрация и за държавния служител и да регламентира детайлите от кадровото развитие и трудовите правила за служителите от всички видове и степени администрации, които са на издръжка на държавния бюджет;
-Въвеждане на принципа на „мълчаливото съгласие” от страна на администрацията при предоставяне на услуги на гражданите и бизнеса;
-Прилагане на принципа на комплексното административно обслужване и на принципа „едно гише” /интегрирано предоставяне на административни услуги/ при предоставяне на услуги на гражданите и бизнеса;
-Намаляване на административната и регулаторната тежест чрез прилагане на нормативните изисквания, заложени в Закона за ограничаване на административното регулиране и административния контрол върху стопанската дейност, Административно процесуалния кодекс и други нормативни актове;
-В задължителната оценка на въздействието на нормативните актове, при внасянето им в МС и НС, да се включи МСП тест / специфична оценка, която има за цел да установи възможните ефекти върху МСП от прилагането на нормативния акт/.
*Купуването и продаването на гласове е престъпление!
Още от категорията
Лидерът на СДС: Държим Борисов да е премиер, търси се най-добрият за животоспасяваща операция