
След като отвори бензиностанция в Пловдив, Веселин Марешки и кандидат депутатите Нина Миткова и Елена Аксиева направиха среща с бизнеса в града. На срещата присъстваха видни бизнесмени и работодатели от Пловдив. В отворен разговор те обсъдиха проблемите на страната и града.
Водачът на листата за град Пловдив обобщава точките, които дискутираха:
-Г-жо Миткова, в последно време споменавате няколко проблема, които виждате в град Пловдив. Ако бъдете избрана за депутат какви конкретни мерки ще предприемете за решаването на тези проблеми?
-Управленската програма на Гражданско движение ВОЛЯ е ясна и целенасочена визия за развитието на Република България. Необходими са бързи и мащабни действия за подобряване качеството на живот на българските граждани.
Младежта и спорта
България и в частност Пловдив имат огромна традиция в спорта. Дали сме на света невероятни атлети. За съжаление, в последно време всички партии и управници говорят за спорт, но не се виждат конкретни действия. Спортните съоръжения не се поддържат и се рушат, а в същото време децата ни няма къде да играят.
За да можем да се върнем отново на почетната стълба трябва да се направят следните промени:
-Приемане на делегиран годишен бюджет от държавата за развитие на младежите в избрана област – спорт, култура, изкуство. Осигуряване на частично или пълно покриване на таксите на деца до 16 годишна възраст за занимания по избор;
-Определяне на ангажираността на общините към спорта, с ясни законови рамки. Към момента, такава изрично липсва, поради размитите дефиниции в Закона за спорта;
-Извършване на промяна в начина на финансиране на Министерството на младежта и спорта. Въвеждане на гарантиран процент от бюджета за спорт. Пренасочване на приходите от Спортния тотализатор обратно към централния бюджет;
-Въвеждане на правила по изграждане и ремонт на бази. Приоритизиране на ключови обекти, в които да се развиват важни за съответните региони спортове;
-Осъвременяване на Националната стратегия за младежта;
-Приемане на нов Закон за младежта, отчитащ реалностите на младите хора с ясни критерии за развитие и равнение по световните стандарти в тази област;
-Либерализиране на регулациите за спортисти, треньори, съдии и спортни деятели, подпомагане на тяхната мобилност и професионална реализация;
-Приемане на нова Стратегия за развитие на българския спорт и на нов Закон за физическото възпитание и спорта;
-Спешно модернизиране и повишаването на атрактивността на спортните площадки в основните, средните и висшите учебни заведения;
-Подпомагане на общините за преференции при осигуряване на възможности за спорт на хора в неравностойно положение.
Култура
Пловдив е най-старият жив град в Европа – повод за гордост на всички пловдивчани. Спецификата и архитектурата го правят място, което всеки един човек би искал да види и да се потопи в красотата и историята му.
За да може да се използва пълният потенциал на града като културна столица на Европа за 2019 г., трябва да променим начина по който развиваме тази дейност. Културата е продукт, който трябва адекватно да се рекламира и промотира, той трябва да стане достъпен за всички граждани, а не само за избрани. Хората трябва да бъдат запознати и информирани за всички културни мероприятия, за да могат да бъдат част от тях. Конкретни мерки, които могат да се предприемат са:
-Приемане на отделен Закон за меценатството в изкуството и културата;
-Утвърждаване на маркетинговите и управленските методи в управлението и финансирането на сценичните изкуства;
-Усъвършенстване на нормативната база за подобряване на възможностите за самофинансиране на изкуството и културата;
-Създаване на Национален съвет за сценични изкуства, който ще определя системи за финансиране и регионална политика в сферата;
-Създаване на Национален фонд за подкрепа на изобразителни и визуални изкуства. Приемане на бюджет за монументални и изобразителни изкуства в общественото строителство и създаване на Национален съвет за монументални изкуства;
-Държавно подпомагане за модернизиране на читалищата и библиотеките;
-Законово регламентиране на по-улеснен достъп и механизъм за преференции при осигуряване на културни услуги за хора в неравностойно положение;
-Министерството на културата и Националният филмов център да станат решаващи органи за финансиране на филмопроизводството.
Екология
Всички партии пренебрегват този проблем, а той е не само национален, но и световен. Свидетели сме на невероятни катаклизми по света, повечето от които сами можем да предотвратим. България и в частност Пловдив не остава по-назад в тази неприятна статистика. Замърсяванията са в пъти над нормата, трафикът е ужасен и се увеличава, като в същото време инфраструктурата не може да поеме това натоварване. Свидетели сме на безхаберно използване на природни ресурси, които не могат да бъдат възстановени или върнати. Трябват адекватни мерки като:
-Приемане на Закон за ландшафта;
-Въвеждане на ясни правила и механизми за управление на българската природа, които са насочени към ограничаване на безразборното застрояване и унищожаване на части от крайбрежния и планинския ландшафт в България;
-Намаляване на броя на населените места, засегнати от воден режим. Прилагане на адекватни мерки като изграждане на нови водоизточници, намаляване на загубите във водопреносната мрежа и правилно управление на ресурсите;
-Изграждане и развитие на ефективна национална система за ранно предупреждение от наводнения;
-Усъвършенстване на регламента за периодично информиране на населението от страна на общините и контролните органи (ИАОС, РИОСВ, РЗИ)/по общодостъпен начин/ за качеството на атмосферния въздух;
-Приоритетно спазване на политика за превръщането на отпадъците в ресурси чрез интелигентни подходи за управление;
-Изработване на динамична система за наблюдение и оценка на състоянието на защитените зони от мрежата Натура 2000, включително в акваторията на Черно море;
-Възстановяване и укрепване на административния капацитет на компетентните органи по опазване на околната среда;
-Запазване на Европейската схема за търговия с емисии, като ефективно функциониращ пазарен механизъм, включително заложеното в нея 20% намаляване на емисиите до 2020 г.;
-Решаване на проблемите на Околната среда, интегрирайки ги в комплексни политики със земеделието, енергетиката, транспорта, регионалната политика и туризма.
Администрация
Разполагаме с една много бавна структура в лицето на администрацията в града ни. Идеята на администрацията е да помага на хората, а в момента виждаме точно обратното. Поради тромавата структура, повечето проблеми или остават нерешени, или отнемат твърде много време на обикновения гражданин. В тази връзка, трябва да се вземат конкретни мерки като:
-Създаване на нов закон за е-управлението, регламентиращ взаимодействието между държавните институции и дигиталното предоставяне на публични данни, за да се предоставят на обществото възможности да проявява инициативи и да упражнява непосредствен контрол над правителството и органите на местната власт;
-Премахване на длъжностите заместник-министър и заместник- председател фигурите на заместник-министрите и заместник-председателите на държавни структури в България и концентриране на оперативното ръководство на администрацията в държавни и главни секретари;
-Деконцентрация и децентрализация на държавната власт чрез законово прехвърляне на правомощия от централната власт към местните органи, пренасочване на кадри и финансови ресурси от централно ниво към областните и общински администрации;
-Възстановяване на пълноценно средно ниво на управление - област, провеждане на преки избори за областни ръководители и областни съвети;
-Създаване на национална база данни за обучение и ясен и точен механизъм за заемане на ръководни длъжности - началник сектор, началник отдел, директор и държавен/главен секретар;
-Оптимизиране на броя и състава на административните структури в страната. Приемане на нов Закон за държавната служба, който да замени остарелите закони за държавната администрация и за държавния служител и да регламентира детайлите от кадровото развитие и трудовите правила за служителите от всички видове и степени администрации, които са на издръжка на държавния бюджет;
-Въвеждане на принципа на „мълчаливото съгласие” от страна на администрацията при предоставяне на услуги на гражданите и бизнеса;
-Прилагане на принципа на комплексното административно обслужване и на принципа „едно гише” /интегрирано предоставяне на административни услуги/ при предоставяне на услуги на гражданите и бизнеса;
-Намаляване на административната и регулаторната тежест чрез прилагане на нормативните изисквания, заложени в Закона за ограничаване на административното регулиране и административния контрол върху стопанската дейност, Административно процесуалния кодекс и други нормативни актове;
-В задължителната оценка на въздействието на нормативните актове, при внасянето им в МС и НС, да се включи МСП тест / специфична оценка, която има за цел да установи възможните ефекти върху МСП от прилагането на нормативния акт/.
*Купуването и продаването на гласове е престъпление!
Още от категорията
Виж всички
ГЕРБ очаква ИТН да изтегли законопроекта за затвор при публикуване на лична информация


Акценти
Виж всички



Изведнъж стана ясно, че са пълни идиоти



Спартак хвърли бомбата за Купата и обърна Пирин у дома


Темите на Traffic News
