Пловдивчани се движат по тротоари с хлътнали или изпочупени плочки, си разбити бордюри. На много места тротоарна настилка въобще липсва, а за подходящи условия за хора в неравностойно положение и майки с колички и дума не може да става. На този фон сумата, която плащаме за ремонт на тротоарите, е повече от впечатляваща – близо 70 лева на квадратен метър тротоарна настилка, счита кандидатът за кмет и водач на листата на общинските съветници от „Съюз за Пловдив“ Дани Каназирева. Всеки вкъщи е правил ремонт с плочки от гранитогрес или теракот и може да направи сравнение при условие, че бетоновите блокчета са на цена по 1-2 лева, аргументира се Каназирева и обобщава – съмненията за източване на пари са неизбежни.
Но като ще плащаме по 70 лв./кв.м , то поне ремонтите да се извършват с високо качество. И това, обаче, не е така. Виждаме как тротоарът на ул. „Петко Д.Петков“, който беше направен само преди година, вече е с начупени плочки. Това е поредната сфера, в която плащаме скъпо за небрежни ремонти, убедени са от “Съюз за Пловдив“.
На всичкото отгоре скоро разбрахме, че в допълнение ще ремонтираме извънредно и тротоарите, които бяха разбити при изпълнението на друга прескъпа дейност – изграждането на велоалеи. Иначе имаме велоалеи и това е прекрасно. Хубавата новина обаче свършва дотук. За изграждането на велоалеите бяха похарчени 14 милиона лева. Но с изграждаждането на нещо ново, същевременно се разруши вече съществуващото – тротоари, джобове за паркиране и автобусни спирки, разказват пловдивчани.
Но и това не е всичко. Велоалеите изглеждат добре на снимка, но са опасни. Много от тях преминават пред навесите на спирките, като не е осигурен безопасен остров за слизане, качване и изчакване на автобусите. Всичко това е резултат от необмислени, прибързани действия, чиято цел е само да се усвоят едни пари от „нашите“ фирми.
„Съюз за Пловдив“ предлага нов подход при обновяването на тротоарната мрежа в града:
1. Пълна ревизия на цената, на която се ремонтират и изграждат тротоарите в Пловдив. Край на „приятелските“ фирми. Ясни, достъпни за повече фирми и конкуретни условия при провеждане на обществените поръчки;
- 2. Изготвяне на краткосрочен и дългосрочен план за действие, бързи темпове на работа, ремонт и пренареждане на настилките, които не са толкова повредени, изграждане на нови тротоари, където такива няма или поправянето им е невъзможно.
- 3. Пренасочване на средства към районите и периферните квартали;
- 4. Преразглеждане на проекта за велоалеите в две посоки:
- Обезопасяване на алеите, които преминават покрай автобусните спирки.
- Възстановяване на тревните площи, отнетите паркоместа и тротоари.
Това е другият модел на управление.
TrafficNews.bg