
Перспективно и нестандартно решение на транспортната задача на Пловдив може да бъде градският и междуградски S-Bahn - бърз релсов електротранспорт, счита инж. Димитър Попов, управител на "Сити план Пловдив". Неговата фирма е създател на действащия общ устройствен план на града до 2025 г. Транспортната система S-Bahn според идеята на инж. Попов може да работи както в Пловдив, така и по направленията Пещера, Панагюрище, Карлово, Хисаря, Асеновград, съобщава вестник „Капитал”.
"Нашите изчисления показват, че S-Bahn системата би била добре натоварена с голям пътникопоток и следователно ще бъде икономически изгодна. Тя трябва да се състои от композиции с по 3 вагона. Идеята е отсечката гара Филипово - Централна гара Пловдив (посока север - юг) да се освободи от тежкотоварен жп трафик и да остане единствено за пътници. Ако това се случи, по автономните релсови трасета може да се развива максимална скорост в града около 60 километра в час или средна скорост 32-38 километра в час", разказва инж. Попов. Екологичните и икономическите предимства на S-Bahn са вън от всяко съмнение, обяснява предимствата той.
Бъдещият S-Bahn би ползвал около 47 км жп пътища. Инфраструктурата е собственост на НКЖИ, но ако товарният трафик бъде спрян и трасета се включат в автоматизираното управление на жп трафика, те могат да станат съставна част от мрежата на градския транспорт на Пловдив и да следват неговите правила - светофари и спирки, както е нормално за един град.
В бъдеще време
Инженер Попов обаче засега не може да прогнозира приблизителната стойност на пловдивския S-Bahn, защото още няма изготвен идеен проект. Но е оптимист, защото в предвижданията на Концепцията за пространствено развитие на община Пловдив, която в момента се одобрява от общинския съвет в Пловдив, е препоръчано паралелно с актуализацията на общия устройствен план на града да се разработи и идеен проект за S-Bahn.
Според Димитър Попов проектът има добър инвестиционен потенциал за НКЖИ, защото тя има изградена инфраструктура, с която ще се намеси в градските превози. Инвестиционни усилия ще трябват и за електрическите мотриси и вагони, за местата за прекачване, за местоположението на масовите паркинги и гаражи, свързани със системата Park&Ride (паркирай и пътувай), която би съпътствала въвеждането на S-Bahn.
TNS.bg
Още от категорията
Виж всички
ГЕРБ очаква ИТН да изтегли законопроекта за затвор при публикуване на лична информация


Акценти
Виж всички



Изведнъж стана ясно, че са пълни идиоти


Над 3000 деца минават месечно през Детското спешно в Пловдив



Темите на Traffic News
