Коя партия в новия парламент колко е платила за политическа реклама във Фейсбук? Опит да изчисли сумите с помощта на рекламния тракер в платформата е направил екип на БНТ. Според правилата на Фейсбук при всяка политическа реклама страницата е длъжна да посочи кой плаща за нея. Избрахме кампании в периода 4ти март - 2ри април. Като водещ критерий е кой дава парите според посоченото в платформата. Подкрепените кампании включват страници на кандидат-депутати и местни структури. Ако кампанията е оценена от Фейсбук на 100 или по-малко евро, сме приели, че струва 100 евро.

Най-много средства са вложили от Коалицията "Продължаваме промяната" - "Демократична България" - над 89 хиляди евро.

След тях е "Има такъв народ" - с над 40 500 евро. От ГЕРБ-СДС са отделили бюджет от почти 36 хиляди евро.

"Възраждане" са похарчили над 3 хиляди и 400 евро като почти две трети от тях обаче са за реклама на страницата на лидера им Костадин Костадинов.

Неговите реклами са таргетирани - насочени най-вече към хора, които харесват Русия.

БСП е платила за Фейсбук реклама 1911 евро, но Корнелия Нинова е единственият лидер на партия, който според данните на "Мета", сам е платил рекламна предизборна кампания на официалния си личен профил. Размерът е 6805 евро.

Това далеч не е всичко, защото партиите са платили още за агитация в телевизии, сайтове и други платформи.