Столичният кмет Йорданка Фандъкова твърди, че проблемите с ремонтите в София идват от лоши проектантски решения и от неподготвени строителни кадри.
Тя определи като безумно решението да има шахта в корените на дърво на ул. "Граф Игнатиев".
"Тази шахта е съществувала от 30 години насам. Дървото също е било до шахтата. Въпросът е, че на този капак не му е мястото там. Вчера възложих да се търси и някакво друго решение", отбеляза тя пред bTV.
Гафът на И това идва след плочките за епилептици, перките за акули, запечатаните кошчета
Според нея хората, които се възмущават са в правото irда го правят. По думите й подобни случаи компрометират проекти, при които са вложени огромни усилия.
"Преди години един такъв детайл на бул. "Владимир Вазов" само заради едни асфалтирани дънери, компрометира целия проект", припомни тя.
"Проблемите с ремонтите, които коментираме непрекъснато, са лоши проектантски решения и неподготвени строителни кадри. Това мисля, че е валидно за всички", настоя кметицата.
"Моята задача е да не платя нито 1 лв. от обществените средства, от парите на хората, за некачествена работа", уточни тя и пресметна, че санкциите са много сериозни, когато изчете срокът по договора.
"Този на ул. "Граф Игнатиев" беше 300 дни по договор, имаше спиране заради климатичните условия, това нещо се изчислява от строителния надзор, но в края на краищата, когато се приключи накрая, трябва да бъде прието, само ако е добре. Ако не е добре, отново ще бъде връщано", допълни Фандъкова.
"И надзорът, и контролните органи минават и отбелязват, даже скоро имаше подкрепа и от гражданите, като бяха отбелязали плочи, които не са равни, това нещо изпълнителят трябва да го отстрани преди да мине приемателната комисия, ако не го отстрани проектът, няма да бъде приет", заяви тя.
"Текат му срокове, 240 хил. лв. на ден е санкцията за забавяне, отделно 1, 200 млн. е за качество. Това са сериозни средства, които респектират изпълнителите, и те са длъжни да си свършат работата", допълни кметът на София.
Кметът на столицата заяви също така, че е възложила да се реконструира едно от общежитията на Столичния автотранспорт, за да може да се предложи на хора, които могат да дойдат в София, за да работят в градския транспорт, и да имат за известно време място за живеене.
"От 10 години ние водим много тежки и трудни диалози със синдикатите. Само преди месец завършихме поредния кръг и постигнахме споразумение и съгласие и отделихме 10 млн. лв. от бюджета на Столичната община за увеличаване на заплатите на шофьорите. Само две седмици след това, колегите от БСП започнаха да изваждат различни факти и да разговарят с шофьорите. Да, имаме два проблема. Първият и най-голям е недостигът на шофьори, затова имаме няколко мерки, за които синдикатите настояват от години, а именно подобряване на условията в гаражите и битовите условия на водачите", обясни тя.
Снимка: flickr