Поставянето на камери в стаите в детските градини и училищата може да демотивира учителите, а видео наблюдението няма да реши основния проблем - липсата на доверие между преподавателите и родителите. За това трябва да се подобри връзката между образователните институции и родителите. Това обясни министърът на образованието Красимир Вълчев днес.

Коментарът му беше по повод разгорялата се наново дискусия за задължително видео наблюдение в детските градини, с което да се предотвратят случаите на насилие на възпитатели над деца. Дебатът за видео наблюдението започна наново след поредния случай на грубо отношение на преподавател към деца, заснет със скрита камера в градина в Бургас.

"С камерите в учебните заведения рискуваме да влезем в спирала на търсене на липсващо доверие и заместването му с технически средства", коментира Вълчев. Според него видео наблюдението няма как да замести основния елемент, на който е базирана образователната система - доверието. Вълчев смята, че основание за задължително следене с камери на помещенията в детските градини и в класните стаи винаги може да се намери, но ефектът може да е обратен.

Всъщност голяма част от учителите не са съгласни работата им да се следи с камери. Срещу това предложение са и учителските синдикати. В част от детските градини има видео наблюдение в стаите, но преподавателите и родителите имат право да откажат да се записва и тогава директорите трябва да се съобразят с това.

Според образователния министър решението на проблема не е в поставянето на камери, а в подобряването на диалога между родители и учители, пише mediapool.bg. "Призовали сме училищата и детските градини да инвестират усилие във взаимодействие с родителите", каза Вълчев и добави, че за да бъдат улеснени директорите, министерството е направило списък с добри практики за работа с родителите.

Вълчев осъди поведението на преподавателя от детската градина в Бургас и заяви, че няма как директорът или останалите хора от колектива да не са знаели за агресивните методи. Според него те са проявили "непрофесионална толерантност", въпреки че става въпрос за "практика, която е осъдителна".