
Велоалеята, която започнаха да правят до църквата „Св. Петка“ на бул. „Кн. Мария Луиза“, е поредният абсурд, каквито има в изобилие в проекта, счита лидерът на „Съюз за Пловдив“ и общински съветник адв. д-р Дани Каназирева. Трасето за колоездачи между ул. „Петко Д. Петков“ и бул. „Източен“ ще създаде още по-големи проблеми в движението и ще намали местата за паркиране. Това е още едно неудобство за гражданите и удар върху дребния и средния бизнес, който общината нанася с необмислените си действия, коментира кандидатът за кмет.
Строителите, наети за изграждането на велоалеите, режат асфалта в крайната лента на булеварда. Това означава, че вместо трилентово пътно платно ще останат само две ленти. По същия начин се намалява и отсрещното платно, тъй като велоалеята минава от двете страни на изключително натоварения булевард.
Унищожава се изградената инфраструктура - джобове за паркиране. От третата лента за велоалея се отнема един метър, а два метра остават за успоредно паркиране. На практика ще има много по-малко места за спиране, макар че те и сега са недостатъчни. При паркирането колите неизбежно ще навлизат във втора лента, с което ще се създават предпоставки за пътно-транспортни произшествия. Булевардът ще се накъсва заради затрудненията с паркирането и пешеходната пътека, която се намира на 200 метра от ул. „Петко Д. Петков“.
На бул. „Мария Луиза“ има многоетажни жилищни блокове и десетки търговски обекти и офиси. С погрешното решение за прокарване на велоалеята по булеварда се нарушават интересите на бизнеса и на гражданите, които имат нужда от спокоен трафик и места за паркиране. В офиса на „Съюз за Пловдив“ вече се обаждат пловдивчани, възмутени от това, че вместо да облекчава движението, общинското ръководство го затруднява.
Отново сновната цел е да се усвоят 14-те млн. Лева. Все по-очевидно става, че за изграждането на велоалеи, които безспорно са необходими, липсва ясна и добре обмислена концепция. Явно, когато е подготвян проектът, е гледано в тавана, затова и ефектът е показателен: едно се прави, две се рушат, коментира Каназирева.
При строежа на велоалеите се унищожават тротоари, тревни площи, дървета. Проличава нефункционалност и противоречия с интересите на пешеходци, на дребния и средния бизнес.
„Съюз за Пловдив“ отдавна настоява за пълна ревизия на проекта и възстановяване на унищожените тротоари и зелените площи. Време е за оставки на отговорните лица, чието недоглеждане доведе до очебийни грешки и нахалос похарчените милиони, счита Дани Каназирева.
TrafficNews.bg
Още от категорията

Национален съвет на ПП ще решава за вота на недоверие

Ева Майдел поздрави Желязков за ясния курс към еврозоната

Акценти



Зингаревич ще предложи 3 варианта за бъдещето на Ботев

Рекорд! В Казанлък приготвиха най-дългата вита баница с рози




