Градският транспорт в Пловдив отново стана обект на критика от страна на пловдивчани. Този път причината не е нередовността на автобусите, лошото отношение или хигиената в рейсовете, а отделянето на вредни емисии в околната среда.
И докато градските власти обмислят въвеждането на Зони с ниски емисии и обсъждат забрана за старите автомобили да влизат в Централна градска част на Пловдив, общественият транспорт изглежда, че представлява основен замърсител на въздуха под тепетата.
Видеото изпратено от читател на TrafficNews нагледно показва как автобус движещ се по бул. „Руски” в посока Централна гара бълва кълба дим от изгорели газове. Гледката повече напомня на парен локомотив, отколкото на превозно средство от най-висока еко категория (б.а. всички автобуси на градския транспорт трябва да са с категоризация „Евро 6”). Това означава, че тези автобуси трябва да отделят най-малко емисии на въглероден диоксид в околната среда.
Видно от клипа, цялата задна част на автобуса е в сажди, включително и регистрационния номер, което изключва варианта за регенерация на ДПФ в градски условия, смята нашият читател.
Приоритет за Европейската комисия по екологията е защитата на качеството на въздуха и намаляването на емисиите на парникови газове. Понастоящем са въведени норми за емисии за лекотоварни автомобили (леки автомобили, микробуси) и тежкотоварни превозни средства (камиони, автобуси) и за извън пътни мобилни машини. Комисията също така насърчава технологичното развитие, за да помогне за опазването на околната среда и за намаляване на замърсяването на въздуха.
Именно затова се въведоха и европейските стандарти. Какво точно означават тези стандарти на мнозина все още не е съвсем ясно.
Нормите са, за да се ограничат вредните емисии, изхвърляни в атмосферата от автомобилите. Европейската комисия по екология приема стандартите от Евро 1 до Евро 6. Целта на тези стандарти е да се принудят производителите на автомобили да създават все по-екологично чисти двигатели, които да не замърсяват околната среда.
Проблемът с опазването на околната среда става все по-тежък, а замърсяването все по-осезаемо за всички нас, което за в бъдеще ще налага и все по-големи ограничения за производителите и собствениците на автомобили.