Градският  транспорт в Пловдив отново стана обект на критика от страна на пловдивчани. Този път причината не е нередовността на автобусите, лошото отношение или хигиената в рейсовете, а отделянето на вредни емисии в околната среда.

И докато градските власти обмислят въвеждането на Зони с ниски емисии и обсъждат забрана за старите автомобили да влизат в Централна градска част на Пловдив, общественият транспорт изглежда, че представлява основен замърсител на въздуха под тепетата.

Забраняват на 40% от колите в Пловдив да влизат в центъра в Зоните с ниски емисии?Дори дизелови коли „Евро 4” може да бъдат ограничени за влизане в центъра на града

Видеото изпратено от читател на TrafficNews нагледно показва как автобус движещ се по бул. „Руски” в посока Централна гара бълва кълба дим от изгорели газове. Гледката повече напомня на парен локомотив, отколкото на превозно средство от най-висока еко категория (б.а. всички автобуси на градския транспорт трябва да са с категоризация „Евро 6”). Това означава, че тези автобуси трябва да отделят най-малко емисии на въглероден диоксид в околната среда.

Видно от клипа, цялата задна част на автобуса е в сажди, включително и регистрационния номер, което изключва варианта за регенерация на ДПФ в градски условия, смята нашият читател.

Приоритет за Европейската комисия по екологията е защитата на качеството на въздуха и намаляването на емисиите на парникови газове. Понастоящем са въведени норми за емисии за лекотоварни автомобили (леки автомобили, микробуси) и тежкотоварни превозни средства (камиони, автобуси) и за извън пътни мобилни машини. Комисията също така насърчава технологичното развитие, за да помогне за опазването на околната среда и за намаляване на замърсяването на въздуха.

Именно затова се въведоха и европейските стандарти. Какво точно означават тези стандарти на мнозина все още не е съвсем ясно.

Нормите са, за да се ограничат вредните емисии, изхвърляни в атмосферата от автомобилите. Европейската комисия по екология приема стандартите от Евро 1 до Евро 6. Целта на тези стандарти е да се принудят производителите на автомобили да създават все по-екологично чисти двигатели, които да не замърсяват околната среда.

Проблемът с опазването на околната среда става все по-тежък, а замърсяването все по-осезаемо за всички нас, което за в бъдеще ще налага и все по-големи ограничения за производителите и собствениците на автомобили.

Това ли е Евро VI? Пловдив май се върна обратно в ерата на парните локомотивиИма ли Евро стандарти по отношение на вредните емисии в България