Какви са задълженията и правомощията на служителите на ОП „Паркиране и репатриране” ? Каква е тяхната функция, каква е задачата на служителите, които събират таксите от водачите на автомобили , които спират на Синя зона? Да съдействат за организацията на движението и паркирането в града или само да пълнят градската хазна? 

Отговорът  на горните въпроси се съдържа в снимките, направени по улиците зад Четвъртък пазара, които са част от Синя зона.  По „Димитър Цончев” и „Юрий Венелин”, които са еднопосочни, шофьорите не само влизат от бул. „Марица”, но и паркират в насрещното. След това, те отново се движат в нарушение на знаците, за да могат да излязат от улицата, като затрудняват придвижването на останалите. А най- фрапиращият момент в тази ситуация е, че служителите на общинското предприятие събират такса за паркиране на нарушителите, твърди възмутена пловдивчанка.

„Видях как жена влезе в насрещното от бул. „Марица” по „Д.Цончев” и паркира от страната, където са местата на Синя зона. Повика служителя, който дава талони, и поиска да плати паркинг за един час. На въпроса ми защо дава талон на нарушител, служителят отговори, че „не е полицай и не бил той човекът, който да казва кой какво нарушение е извършил”. А нарушението си беше очевидно. Продължих да го притискам с въпроси, защо не е отказал талон при това очевидно провинение, но той ми заяви, че „ръководството очаквало от него резултати, а не разсъждения”, разказа очевидката.

Наша проверка установи, че действително във въпросните улици редовно спират автомобили в нарушение.  Тъй като имат талони за Синя зона, никой не ги глобява.

Отношението на служителите на фирмата към проблема показва, че  за общината, под чието ръководство е общинското предприятие, е по-важно да си прибере таксата от 2 лева, вместо да отреже възможността за нарушения на водачите. Защото ако служителят откаже да издаде талон на нарушителя, той или ще премести автомобила си или ще го остави. Но ако го остави, без да е платил такса, служителите на предприятието могат да му сложат скоба и той да плати солена глоба.

И двата случая общината ще спечели повече, от варианта, в който се прибира два лева от нарушител. В единия ще имаме свободни за преминаване улици и по-малко изнервени водачи, а в другия глобата е многократно по-висока от таксата за паркиране – 40лв за сваляне на скобата плюс 2 лв/час престой.