Моята трайна и последователна позиция е, че цените за услугите не трябва да бъдат повишавани, докато не се оптимизират харчовете на общината и не се повиши качеството на услугите. Това заяви Йордан Иванов в отговор на въпрос на журналисти как ще коментира предложението на Община Пловдив за увеличаването на редица такси. Той сподели, че изпитва сериозни притеснения относно законосъобразността на това решение.
"Как повишаваш такса, без да я обосновеш с повишаване на разходите за нея", попита областният управител.
„Не мога да разбера защо Синя зона има толкова служители, при положение, че има две други опции за плащане – чрез паркомат и SMS. По статистика 80% от приходите към Синя зона идват от SMS и само 20% са от скъсани талончета от служители. Докато в разходната част на бюджета 80% отиват за служители. Със само 20% от тях се обезщетяват други дейности. Т.е. с 80% разходите в предпиятието генерираме 20% от приходите. Тук има нещо сбъркано!”, заяви още Иванов.
Според него е крайно необходима реформа, след която може да се премине към повишаване на цените. Първа стъпка от реформата трябва да бъде елетронизация на услугите.
"Повишаването на цената за градския транспорт трябва да стане тогава, когато пловдивчани се возят в автобуси за 100 милиона. Особено при тези неясни харчове от страна на превозвачите. Не може да пише, че по някои линии се продават средно по 3 билета на курс, а в същото време да се иска завишаване на цените. Значи някъде има проблем", заяви още Иванов.
Още от категорията
Общинският съвет спря продажбата на безценица на част от топ имот в центъра на Пловдив