Кметът Костадин Димитров внесе в последния момент изменение на предложението, с което се иска съгласие от местния парламент да проведе обществена поръчка за 29-те линии от градския транспорт.
След като първите две предложение не бяха гласувани от мнозинството в Общинския съвет, а по всичко изглеждаше, че и третото няма да се приеме, искането за поръчката бе коригирано.
То е от кметът Костадин Димитров, като е съгласувано от вицето му транспорт Александър Държиков и изготвено от шефа на ОКТ Димчо Йоргов. В него е записано, че след критиките и исканията на общинарите се правят някои изменения и уточнения в предложението, с което се завишават конкурсните условия и се гарантира по-високо качество на обществената транспортна услуга.
Сред новите изисквания към автопарка вместо минималните 34% „чисти превозни средства“ по Наредба, да се въведе изискване минимум 40% от автобусите да са чисти. Също така приемане на предложението минимум 50% от курсовете по всички линии да се изпълняват с автобуси, пригодени за хора с увреждания, извън линиите 1 и 6, които ще са на 100% с платформи.
В предложението е залегнала и конкретика при какви условия ще се прекратява договора по определените линии, ако общинският превозвач „Екобус – Пловдив“ може да ги поеме. То ще е с едногодишно предизвестие към частния превозвач.
Въпреки това не са отговаря на два от основните въпроси, които се повдигнаха при предишните две сесии. Единият от тях е дали обществената поръчка ще бъде разделена на повече от една позиция. Също така начина на разплащане с превозвачите на километър.
Ако и този път предложението не се приеме, то се поставя въобще бъдещето на транспортната услуга, както и управлението на ресор „Транспорт“, към който критиките не само не стихват, а и се покачват с всеки изминал ден.