Голяма среща между Община Пловдив, НЖКИ и фирмата изпълнител „Трейс холд” груп е имало днес в сградата на градската администрация, научи TrafficNews. На нея са били изчистени всички неясноти около стартирането на големия проект за пробива под Централна гара.
Към момента фирмата изпълнител „Трейс холд груп” има издадено строително разрешение от МРРБ само за частта на техния сервитут, който е най-малката част от обекта. От Община Пловдив са поискали срещата, тъй като е имало пропуски в документацията и главният архитект е нямало да как изкара строителното разрешение. Все пак всички забележки са били изчистени и до края на седмицата се очаква проектът да има всички строителни книжа.
От „Трейс” са декларирали, че ще стартират работа в първите дни след 29 октомври, когато изтича срокът за обжалване на разрешението на строеж от МРРБ. Първоначално работата ще започне около жп линиите в района гарата, като ще се подготви строителна площадка и доставка на материали.
Амбициите на фирмата са веднага след зелената светлина да започне мащабно строителство от всички страни, за да може да приключи бързо обектът.
На срещата днес се е дискутирала и съдбата на Бетонния мост. И от НКЖИ, и от фирмата изпълнител са били категорични, че до последно няма да пипат моста, за да не оставят пловдивчани без тази транспортна връзка. Ще се направи и етапност за възстановяването на моста.
Въпреки това изграждането на обекта се очаква да създаде сериозни затруднения в движението. При изграждането на пробива от северната страна движението по бул. „Христо Ботев” ще бъде ограничено, от Автогара – Юг до улица „Тракия”. По последната ще минава и главния колектор, който ще бъде преместен. Бул. „Васил Априлов” от „Любен Каравелов” до колелото на Централна гара също ще бъде затворен значително време, като там всичко изградено ще бъде разрушено.
Проектът е за над 90 млн. лева, като средствата са по оперативна програма, част от жп възел „Пловдив”.