
Лавка предизвика пререкания между студенти, обучаващи се в Пловдивски университет „Паисий Хилендарски”. Става въпрос за обект, намиращ се в новата сграда на университета на бул. „България”. За да разкажат за случая, с медията ни се свързаха студенти, които споделиха, че въпросното кафене се отдава под наем от години и то е едно от малкото места в района, които студентите могат да посещават.
Те изразиха недоволството си и се оплакаха от качеството на обслужване в кафенето, както и според тях твърде високите цени, на които се предлагат продуктите там. По този повод част от студентите организираха подписка, която да представят на ръководството на университета за адекватни мерки по този казус.
„Като граждани и студенти с достойнство, никой не е длъжен да търпи неуважително отношение, че не си е купил нищо от лавка, която се е разрастнала до размерите на ресторант в центъра на Пловдив. От съществено значение е да поддържаме най-високите стандарти на професионализъм и уважение в нашите взаимодействия със студентите като служите на университета така и външните фирми, които работят на територията му. Всяка форма на неадекватно поведение, било то вербално, физическо или психологическо, няма място тук. Всеки засегнат може да сигнализира, както на ръководството на университета, така и на омбудсмана на университета”, пишат в пост, публикуван във фейсбук групата „Общежития на ПУ”.
Според тях наемателят злоупотребява, тъй като тази сграда на университета е разположена в края на града, където няма много възможности.
Посочени са няколко точки в подписката на студенти, докторанти и служители на ПУ за следното:
„1. Непристойното държание и отношение към студентите (клиентите) от наемодателя и персонала на кафето в Нова сграда на ПУ.
2. Променливите цени на стоките в зависимост от часа.
3.Безобразно високи цени.
4.Липса на касова бележка (и скандал при запитване за издаване на такава).
5.Проверка на обществената поръчка за маси и ограждения извън помещението”.
След поста в групата, става ясно, че друга част от студентите не се съгласява с констатациите на колегите. Според тях повишението на цените е оправдано, заради инфлацията. Споделят, че лошо отношение досега не са срещали, както и че е нормално, когато седнеш на заведение с външна напитка или храна, да бъде направена забележка.
Ето и какво пишат част от студентите, които не са съгласни с подписката:
„Редно когато сте решил да качите подобен пост, да застанете с името си, а не с анонимност! Когато седнете на ресторант или кафе не си носите храна/напитка от друго място. Следователно е логично, че когато не сте си закупили нищо от кафето ще бъдете помолени да станете. Ако не ви удовлетворява това кафе, винаги можете да седнете на някое друго. Никой не ви кара насила да седнете там и да си закупите нещо. Високите цени? Инфлацията мина през всички области, а кафето е 1,40лв. водата 1.20лв. Редовно ви почистват пепелника и ви изхвърлят боклуците. Малцина са тези, които от доброта или възпитание почистват след себе си. След подобието на тази подписка и високото ви възмущение, ако се затвори кафето какво ще правите? Да ядете в стола не искате, цените в кафето не ви харесват и тогава къде ще идете?”, пише студент в ПУ.
„Касови бележки има, само трябва да си направите труда да си ги вземете. Отношение получаваш такова, каквото даваш. Щом са ви толкова скандално скъпи стоките в кафето на университета -отидете в стола, ама не ходите, ядете в кафето, за да не се вмиришете на манджи. В крайна сметка никой не е задължен да сяда там, но всички го правят дори без консумация и пречат на тези, които реално искат да седнат и да консумират нещо. С нищо от написаното там не съм съгласна”, пише друга студентка.
„Не съм съгласна с написаното! Вече 3 години всеки ден съм клиент на кафето. Касови бележки се издават, това че не си ги взимаш, не е проблем на персонала, а си е лично твой. Хората си имат личен живот и проблеми, но всяка сутрин стават, загърбват проблемите си и работят и то само заради нас. Къде другаде в тази околност ще минават, за да събират както твоите, така и на останалите хора опаковките и да ти чистят пепелниците? Както е написано по-нагоре получаваш това отношение, което даваш. Персоналът винаги е проявявал перфектно отношение. Ако не ти харесва отношението, отсреща на булеварда има друго заведение, можеш да отидеш там. Относно високите цени, не знам как може да обърнеш внимание върху това. Проблем е, че е скъпо? А когато ходите по барове не се оплаквате колко е скъпо, нали? ”, гласи пък друг коментар.
Съдейки по коментарите на студените в различните фейсбук групи, изглежда мненията са разногласни.
Във връзка с казуса, медията ни отправи официално запитване до Пловдивски университет „Паисий Хилендарски”.
Акценти

Почина журналистът Асен Григоров







Цветна азбука разцъфна в сърцето на Пловдив за 24 май
