Автобуси, движещи се по линия номер 6 системно не спазват разписанията и не спират на всички спирки по маршрута си. За това сигнализира читател на TrafficNews.
„Тази сутрин на спирката срещу игрището в кв. „Изгрев” не мина нито един автобус между 5:30 и 6:37 ч. Това неспазване на разписанията е огромен проблем за работещите, тъй като се случва редовно да закъсняваме за работа. Проблемът е, че това не е единична случка, а се е превърнало в ежедневие. Да не говорим, че днес шофьорът караше меко казано лошо и дори нямаше кондуктор. За капак на всичко, дори не спират на всички спирки по маршрута си. Дори обозначителните им знаци са поставени само от едната страна, а трябва да бъдат разположени отпред, отзад и откъм вратите. Информационните табели в крайните квартали не работят, а дори ако искаме да направим онлайн справка за разписанията е невъзможно, защото липсва каквато реалност и точност. Докога ще я караме така и защо не се взимат никакви мерки?”, коментира нашият читател.
Репортер на медията ни потърси за коментар директорът на общинското дружество "Организация и контрол на движението" Георги Стоилов. Той заяви, че ще бъдат направени проверки и ще се наложат санкции на виновниците.
„Наистина в последния месец не се спазват разписанията по тази линия. В контакт сме с фирмата превозвач, санкции ще бъдат наложени. Относно информационните табели в крайните квартали, в Прослав няма проблем с тях, но в Изгрев тя бива чупена вече втори път, ще бъде поставена нова в кратък срок”, заяви той.
Припомняме, че в началото на октомври миналата година беше получено прессъобщение, че линия №6 ще бъде под строг мониторинг до края на месеца заради системно неизпълнение на курсовете от страна на „Хеброс бус”. Тогава зам.-кметът Тодор Чонов заяви, че ако не се направи промяна в графика на линията, тя ще бъде предоставена на друг превозвач. След този ултиматум Дошков засили автобусите по съответната линия, но за сметка на други три линии, които обслужва.
Всички три договора за обществен превоз по 29-те линии са с консорциуми между трите превозвача. Според условията при изпълнения на курсовете под 85% само на една линия, то целият договор може да бъде развален. Тогава липсата на опция за възлагането на превоза на друг, спасиха превозвача.
С новите анекси в договора обаче линии може да се вземат от един превозвач и да се дадат на друг в обединението. Условието е обаче всички да бъдат съгласни на това. С други думи, ако Дошков не дава линията си, то няма как тя да му бъде взета.
Какво ще се случи с линия номер 6 и ще бъдат ли отстранени проблемите с нея, предстои да разберем.