Още  през септември може да заработи част от електронното таксуване в Пловдив, а до 6 месеца да се въведат повечето  услуги за паркиране. Това са амбициите на „Тикси”, които сключиха договора с Община Пловдив за електронно-билетната система и поддръжката на зоните  за паркиране.

В подкаста на БНТ – Пловдив изпълнителният директор на софийската фирма Николай Недялков заяви, че имат много работа, която трябва да свършат за кратко време.  Според  договора за 12 месеца те трябва да въведат цялата система, а през първите 3 месеца да интегрират софтуера и системата в паркирането. След това до 6 месеца – или до края на годината да се въведат новите услуги в Синя зона и 11-те паркинга към Община Пловдив.

Първата цел пред „Тикси”: Махат кондукторите от автобусите, обследват машините на „Индра”Започват работни срещи между фирмата и Община Пловдив

„Тикси” бе  единствената фирма, която кандидатства по поръчката. Според Недялков възможната причина е ниската цена, която е обявена от Община Пловдив.  Той каза, че в другите  общини транспортните проекти в тази си част са много  по-скъпи.

Двете системи за градски транспорт и паркирането трябва да си комуникират.  Като пример изпълнителният директор на компанията даде, че шофьор може да получи до 3 часа безплатен престой на паркинг, ако използва два пъти градския транспорт.  

Това обаче би било да стане възможно при решение за промяна на наредбата на Общинския съвет, както и да се изградят буферни паркинги, при  бъдещето  изграждане на градската железница и други.

Относно системата на „Индра” и какво би могло да се въведе,  Недялков каза, че все още не е завършен  анализа за състоянието на компонентите.

„Надяваме се да може да интегрираме част от тях. Валидаторите могат да се използват за документи, които не искат QR кодове. На практика договора имаме само по един валидатор, който да поставим, така че другите биха били полезни”, каза Недялков. 

Автоматите по спирките също ще  се види дали има възможност за внедряване за зареждане на карти и купуване на билети .  Предвижда се смарткарти и преференциални карти да могат да се купуват от 10 пункта, които Община Пловдив ще обяви.  Билети ще могат да се купуват директно с банкови карти в автобуса, през приложение и при шофьора. Там обаче билетът ще е по-скъп.

Цените и видовете билети ще бъдат определени от Общинския съвет. Предвижда се да има почасови, еднодневни и седмични.  Според Недялков още  през септември, когато се връщат учениците, ще се опитат да въведат някаква част от електронното таксуване. Цялата система след това ще бъде внедрена между 6 и 12 месеца.

Надграждането на „Индра”: „Тикси” прибира 9,5 млн. лева, взима и по 20% от SMS-те за Синя зонаОтвориха ценовите оферти за новата система за градския транспорт

Участието на изпълнителния директор на „Тикси” в подкаста: