Община Пловдив ще предложи намаляването на автобусите в Пловдив с 15% през делничните дни и 9,2% през празничните от 15 юни до 30 септември. Предложението вече е изготвено и качено на сайта на Община Пловдив, като предстои то да бъде гласувано на някоя от следващите сесии.
Това ще е поредното орязване на рейсовете в града от COVID пандемията до днес. Както неведнъж TrafficNews писа вместо 285 автобуса, както е по маршрутната схема на града, в момента по улиците се движат между 190 и 200 автобуса. Към това трябва да се прибавят и неизпълненията на част от превозвачите. С орязването на още 15% това означава, че по улиците ще се движат около 175 рейса по 29 линии.
Мотивите е записано, че причините, които налагат въвеждане на летни маршрутни разписания са настоящи и предстоящи ремонти по маршрутите на автобусните линии от основния вътрешноградски транспорт:
- Предстоящ ремонт на северното платно на бул. ,,Хаджи Димитър“, линии: 12, 26, 29, 222.
- Ремонт на кръговото кръстовище на Централна гара със северното платно на бул. ,,Христо Ботев“ и източното платно на бул. ,,Руски“, както и предстоящо цялостно затваряне на бул. ,,Васил Априлов“ пред кино ,,Гео Милев“, линии: 12, 16, 17, 18, 24, 113, 116, 222.
- Продължаващ ремонт на ул. ,,Даме Груев“, линии: 11, 37.
- Ремонт на бул. ,, Голямоконарско шосе‘‘, линии: 11, 93, 113.
- Продължаващ ремонт на ул. ,,Брезовско шосе‘‘, линии: 9, 12, 15.
- Продължаващ ремонт и полагане на тръби на южния колектор по бул. ,,Ал. Стамболийски”, линии: 1, 7, 11, 16, 36.
- Предстоящ ремонт на ул. „Рогошко шосе‘‘, линии: 7, 27.
- Понастоящем затворени и предстоящи за затваряне части от бул. ,,Дунав‘‘, линии: 1, 25.
- Предстоящо затваряне за СМР на кръстовището на ул. ,,Модър‘‘ с ул. ,,Коматевско шосе“, линии: 1, 20, 27, 113.
През летния сезон, във връзка с лятната ваканция на ученици и студенти, сезонните отпуски на работещите, както и планираните отпуски на водачите на автобусите по линиите на Община Пловдив, в периода 15.06 -30.09, се очаква намален пътникопоток, практика, свързана със спада на ползващите услугата в летните месеци на годината, пише още в мотивите.
Зам.-кметът по транспорт Тодор Чонов и шефът на ОКТ Георги Стоилов неведнъж са изтъквали, че автобусите в Пловдив трябва да бъдат увеличени, но въпреки това в действията им се вижда обратната тенденция.