Проектът за пробива под гарата и голямата модернизация на мрежата по жп възел Пловдив може сериозно да забуксуват заради спор между Общиxна Пловдив и Министерството на транспорта.
Причината е двойният аршин, по който дружествата към Министерството на транспорта и Николай Събев, мерят имотните прехвърления. Още през 2021 година Община Пловдив купи два имота от БДЖ за 251 хил. лева, за да оправи връзките към пробива под гарата.
За изпълнението на проекта обаче трябва още един имот на БДЖ, който е от южната страна на пробива. Той е необходим на НКЖИ, за да направи изхода от подлеза по ул. „Димитър Талев”. Български държавни железници обаче отново отказват да дарят имота на Община Пловдив и искат тя да го купи.
В същото време другата държавна компания - НКЖИ напира за 13 имота на Община Пловдив, които са в землището до община „Марица”. Те са нужни, за да се реализира жп модернизацията на възел Пловдив. Очаквано държавната железопътна компания иска да получи като дарение парцелите, които са с обща площ над 7 дка.
Така подопечните структури на Николай Събев – продават своето и искат да получат даром чуждото. От Община Пловдив са писали няколко писма до министър Събев, както и до двете структури.
„Имахме искане от НКЖИ, с което да се прехвърлят имотите за жп възел Пловдив. Ние обаче отговорихме, че докато нямаме решение за терена на БДЖ в район „Южен” няма да ги прехвърлим”, обясни зам.-кмета Пламен Райчев. Това се случва и на фона на искането на Събев за сливането на двете дружества.
Все още двата проекта не са стигнали до етап, до който собствеността на имотите трябва да се изчисти, но без решение, те може да бъдат стопирани заради това.