Speedy бави пети ден пратка, предназначена за благотворителна мисия. В края на всяка година ФБ групата „Аз обичам бигъл“, в която членуват над 12 хиляди души подготвя и отпечатва календари, които се разпространяват с благотворителна цел. Със събраните средства групата подкрепя кампании за лечение на болни животни на свои членове, плаща за лечение и настаняване на изоставени животни, помага при спешни случаи.
В края на ноември тиражът календари за 2026 г. е бил готов и изпратен за София от пловдивската печатница, която го изработва. Пратката е предплатена и е трябвало да бъде доставена на 1 декември на адрес в столицата на доброволец, който се занимава с разпространението. Тя обаче така и не пристигнала. Както доставчикът, така и получателят се свързали с куриерската фирма, откъдето ги уверили, че пратката се намира в центъра за доставки и на следващия ден ще бъде получена. Във вторник обаче календарите отново липсвали. В сряда получателят Пенка Атанасова изпратил официална жалба до куриера. В четвъртък отново. Днес последвали нови разговори с куриерската компания, откъдето заявили , че са получили жалбата и я „обработват“.
„Поставят ни в изключително неловка ситуация. Нашите членове са платили календарите, искат да ги получат преди Коледа както винаги, а куриерът не само че бави пратката , но и нямаме никакъв отговор кога ще бъде доставена. Защото на нас ни предстои тепърва да разпространим целия тираж, което е изключително трудоемка и енергоемка задача“ , коментира администраторът на „Аз обичам бигъл“ Мадлен Павлова.
От групата се канят да сизират Комисията за защита на потребителите за проблема.
В четвъртък TrafficNews изпрати запитване до Speedy с въпроси на какво се дължи забавянето, но до този момент отговор не е получен.