Редовна автобусна линия, конкурс за избор на таксиметрова обслужваща фирма и жп линия – това са трите варианта за подобряване на транспортните връзки от летище Пловдив към града и другите населени места в областта.
Община Пловдив предлага да се разкрие нова автобусна линия, която да започва от автогара „Родопи“ и ида стига до Летище Пловдив. По нея ще се осъществява превоз на пътници с автобуси с капацитет от 72 души – половината места са седящи, а половината правостоящи. Това предложение е било дадено днес по време на среща в Областна управа между кметовете на градовете, ръководството на летище Пловдив и областния управител Ангел Стоев.
„Това би било чудесно, тъй като ние очакваме след 3 ноември да имаме полети и на Wiz Air до три дестинации и общо ще имаме по 10 полета на седмица и 40-50 полета на месец. Очакваме пътникопоток от минимум 6000 човека. Освен това за разлика от миналата година, когато е имало нулева зимна чартърна програма, сега се очаква по-активна такава. Водят се преговори с Русия и Израел за зимни чартъри, което означава още увеличение на пътникопотока. Ние искаме предварително да подготвим транспорта, а не когато тези хора кацат или се готвят за излизате, да се чудят с какво да се предвижат до летището, което моеждудругото има много добри перспективи за развитие през следващата година“, посочи областния управител Ангел Стоев.
По идея на кмета на община „Родопи“ Павел Михайлов същата тази линия може да функционира през деня като обслужваща фирмите, разположени по пътя Пловдив-Асеновград, със спирка и в село Крумово.
„Надявам се превозвачите да видят икономически смисъл и в тази идея“, посочи Стоев.
Другия идея за осъществяване на лесен достъп е таксиметров транспорт.
„Посъветвах г-н Миленчев летището да организира конкурс за таксиметрова фирма, която да поеме обслужването на пътникопотока по примера на летище София, Знаете, че на времето там оперираха много фирми и се стигна до голямо надуване на цените, изнудване и направо кражба от клиентите на летище София и се стигна до плащане до 100-120 лева за превоз от летището до центъра на София. За да се пресече тази практика летище София сключи договор само с една фирма и моят съвет в г-н Миленчев да организира същото и при нас, за да няма оплакване от клиенти, защото това е недопустимо да се случва в Европейския съюз“, посочи още Стоев.
Третият вариант е жп връзка, какъвто проект вече има, но не е ясно неговото развитие
Към момента обаче продължават процедурите за изясняване на собствеността на летище Пловдив. На 13 септември е поредното заседание по делото, в което се спори в активите на кой е перона на летище Пловдив.
„Тази сага продължава вече 20-25 години, което е убийствено. Надявам се държавата да си върне собствеността. адявам се да бъде и последното“, посочи директорът на летище Пловдив Лъчезар Миленчев.
Вчера стартира процедурата по вливането на Летище София в Летище Пловдив. От наличния капитал 60 милиона, 30 милиона ще бъдат заделени за подпомагане на авиокомпаниите, понесли тежки загуби от ковид-19. Останалите 30 милиона ще бъдат дадени за подобряване на инфраструктура, техника и други нужди на летище Пловдив.
По думите на Миленчев процедурата по вливане на дружеството ще продължи най-малко половин година. Предната такава по вливане на летище Бургас в летище Пловдив е отнела 9 месеца.
„Желанието на транспортния министър е да се работи максимално бързо – стегнато. Надяваме се да се поберем в рамките на 5-6 месеца, но нищо категорично не може да се каже за времевия хоризонт“, допълни Миленчев.
Очаква се търговското вливане на фирми и обявяване на нова концесията на летище Пловдив да вървят паралелно. По думите на новият шеф на летище Пловдив параметрите, с които ще бъде обявена новата концесия, трябва да бъдат облекчени.
„Концесиите досега са били с тежки условия, които най-вероятно са отблъсквали концесионерите. Препоръката на министъра е максимално да се облекчат, така че да станат привлекателни за бизнеса“, посочи Миленчев.
Той разказа още, че в момента летището е възобновило нормалната си дейност и се готви за новите полети, които ще се осъществяват от ноември.
„В момента на летище Пловдив работят 85 човека. Аз поех летището от 1 март и когато отидох там беше една тишина, бяла приказка. Тихо, спокойно – който иска да почива, да отиде на летището. Последният пътник бе преминал на 6 януари, а първият след възобновяване на полети беше на 6 юни. Представете си един 5 месечен период без движение на хора, на въздушен транспорт. Всичко беше приземено на земята, тежки месеци бяха и затова се надявам тази възможност, която се задава за летище Пловдив, да бъде прегърната и усвоена“, посочи Миленчев.
Припомняме, че от турския бизнес е заявен интерес за ползване на летището като карго терминал, но конкретни разговори предстоят.
Още от категорията
Вълна от оплаквания срещу строителния предприемач в Пловдивско, десетки се включват в жалбата