
Приходите от дейността на ПОИ за година и девет месеца са със 70% по-високи от тези за предходните две години. Това става ясно от доклад, направен от отдел „Оценка на риска“ на Община Пловдив за ПОИ, свързан с препоръки от предходна проверка, при която бяха установени пропуски в работата за периода 2019-2021 година.
В резултат на осъществения контрол, в бюджета на община Пловдив са внесени суми за тротоарно право от търговски и строителни обекти, от забавени и просрочени плащания по фактури от длъжници, от внесени депозити за некачествено възстановени улични и тротоарни настилки, от такси за издаване на разрешителни за рекламна дейност и за ползване на общински терени, от такси по издадени разрешения за удължено работно време на заведения и от такси по издадени удостоверения за категоризации на обекти на обща стойност 440 225,75 лв. За сравнение в периода 01.01.2020г. – 31.12.2021г. сумата е 180 536,27 лв.
За година и девет месеца извършените от Инспектората са проверки са общо 9774, констативните протоколи – 8806, а актовете за установяване на административни нарушения – 461. Сумата на предложените санкции е 300 300 лв. /при 249 450 лв. за периода 01.01.2020г. – 31.12.2021г./, а очакваните приходи са общо в размер на 740 525,75 лв. От ПОИ уточняват, че от януари 2020 г. до декември 2021 г. сумата е била 436 986,27 лв.
Очакваните приходи от дейността на Пловдивски общински инспекторат за периода 01.01.2022г. – 30.09.2023г. са общо в размер на 740 525,75 лв. /за периода 01.01.2020г. – 31.12.2021г. сумата е 436 986,27 лв./
Общо очакваните приходи от дейността на ПОИ за последната година и девет месеца са с 303 539,48 лв. повече от тези за предходните две години /2020 и 2021/, коментира началникът на ПОИ Асен Стефанов.
Другите изводи от одита е, че препоръките в доклада и заповедта на кмета са изпълнени. Правилникът за вътрешния ред на ПОИ, Вътрешните правила за работна заплата, Вътрешните правила за регламентиране на деловодната дейност и Одитната пътека за съхранение на служебна документация са актуализирани. Длъжностните характеристики са приведени в съответствие с изискванията на Кодекса на труда. Разработени са ясни критерии за осъществяване на конкурентен избор и са регламентирани процедурите по подбор и назначаване на служители.
Създадена е Информационна система – „Силно свързани бази данни” с достъп от всяка работна станция на инспекторите, даваща възможност на ръководните служители да осъществяват контрол, да дават препоръки и указания в реално време, да следят спазването на срокове. Системата позволява глобално търсене в свързаните масиви и автоматично създаване на протоколи с уникални номера. Всичко това подобрява организацията по документиране на проверките, планиране и отчитане на дейността и значително намалява риска от допускане на неточности и грешки. Проектиран е масив за съставените АУАН.
В началото на 2023г. ИС „Силно свързани бази данни” e мигрирана върху локален сървър с цел автономност и архивна устойчивост.
Стефанов оглави Общинския инспекторат на 31 януари м.г. , след като срещу предшественика му Борислав Димов бе образувано наказателно дело. Управлението на Димов бе свързано със серия скандали, които рефлектираха и върху ръководството на общината. В края на 2021 година бе направен и одит на дейността на звеното, като резултатите от него са били такива, че прокуратурата образува дело. Димов бе задържан за 24 часа при акция на Икономическа полиция, а след това освободен.
Още от категорията

Гостенка с шест крака: Хлебарка щъка на витрината с храна в супермаркет в Пловдив


Акценти


Кметът вади на търгове имоти за застрояване за 4 млн. лева




Нов шеф поема Второ РУ в Пловдив


