Пловдивчанката Златка Деянова призова кмета и неговите заместници да оставят колите си за една седмица и да видят в какви автобуси се возят хората и каква услуга им се предоставя. Това стана по време на общественото обсъждане на бюджета.
„Вчера пътувах 1:30 часа от А12 в Тракия до „Санкт Петербург”… Градският транспорт фактическо го няма. Какъв анализ правите, какво предвиждате? Странно е, че г-н Дошков каза, че ще увеличава билета за градския транспорт. Сега е епидемия, военна криза, ние ли ще бъдем инвеститорите на градския транспорт на Пловдив?”, заяви гневната пловдивчанка.
Тодор Чонов тръгна да отговаря като каза, че навсякъде има проблеми с публичния транспорт, като пловдивският едва ли е толкова зле, колкото го представя жената. Тя обаче още по-яростно започна да го критикува.
„Влезете да видите – кондукторите през лятото са облечени като леки момичета, а шофьорите като клошари. На таблата не се отразява коректно информацията. Вчера чаках 30 минути линия 99 – на таблото пишеше толкова, той не мина – даде таблото още 18 минути… Това е мое лично мнение за градския транспорт и съм готова да го защитавам. Но мнението на хората, които пътуват като мен, е същото. Кажете като човек, който е добронамерен към проблемите и има нужната компетентност – какво ще правите?”, каза жената.
Тодор Чонов заяви, че Общината прави каквото може, за да подобри услугата.
„Проблемите, които се опитваме да отстраним не са от днес или от вчера. В Пловдив работим с такъв механизъм, че ние нямам общинско дружество – шофьорите със синя риза и вратовръзка не може да ги задължаваме да ходят, или да ги уволняваме. Те се управляват от частните дружества. Елате в ОКТ да ви покажем, многобройните глоби, които сме налагали за различни нарушения, не са малко”, каза Чонов. Той допълни, че от 1 април ще се публикува всеобхватна информация от 2019 година досега за градския транспорт в отношенията Община – превозвачи, за да се видят цифрите.
Чонов каза, че скоро в Пловдив ще има система за електронно плащане, а също така ще се гледа по-точно спазването на маршрутите. За тази година са заделени 10 млн. лева за компенсации и субсидии на превозвачите, което е по-добро от вдигането на билетите за пътуване.