Тежък трафик, редица разкопани и затворени булеварди, транспортна парализа на част от градските зони. През 2022 година Пловдив ще се превърне в строителна площадка, а ситуацията ще се задържи до края на 2023 година. Именно през следващата година ще е кулминацията на ремонтите и задръстванията.
През миналата година тапи и задръствания се получиха след ремонтите на бул. „Христо Ботев”, „Копривщица” и „Санкт Петербург”, но това, което предстои – не може да се сравнява с временното неудобство тогава.
В края на 2021 година започнаха ремонти по улица „Даме Груев”, „Кукленско шосе” и основните пътни артерии в квартал „Гладно поле”.
Големият проблем обаче ще настъпи, когато се засекат проектите на Община Пловдив, ВиК и НКЖИ.
Тази година по същество ще започнат дейностите по Брезовско шосе и Дунав през Водния цикъл, когато половината булеварди ще бъдат затворени за смяна основен колектор. Въпреки че все още не е приета Капиталовата програма на Община Пловдив, тя се готви за ремонт на Рогошко шосе, което е в покъртително състояние. С други думи 2 от входно-изходните артерии в район „Северен” ще се ремонтират по едно и също време.
През лятото трябва да започне и пробивът под Водната палата, за който има обществена поръчка. Обектът за 9,3 млн. лева ще създаде сериозни трудности при преминаването по бул. „Марица-Юг”, а и самият мост над река Марица. Със сигурност в определено време преминаването през кръстовището ще бъде преустановено.
Други два проекта от 40-милионния заем също трябва да се стартират - реконструкцията на „Хаджи Димитър” и улица „Царевец”. За последната обаче първо трябва да мине проекта на ВиК, който е изключително тежък, като ремонтни дейности. Целият проект е за 81 млн. лева, а най-тежкото мероприятие е за изграждането на Южен обходен колектор и ремонт на булеварди. Там дейностите ще се започнат вероятно от бул. „Александър Стамболийски“ и ул. „Царевец”, които ще затворят и двете улици. Отделно работа имат по други булеварди и улици в Пловдив, минаващи през цялата южна дъга.
Пробивът под Централна гара също започна. В момента от Трейс холд груп работят от южната страна и под коловозите, което не създава проблеми за движението. Очакванията са към края на годината те да се прехвърлят от северната страна. Именно там ще има значително затруднение за преминаване.
Една от най-тежките дейности ще е преместването на колектора на ВиК. Той ще минава под бул. „Христо Ботев”, ул. „Кавала” и ще отива към бул. „Васил Априлов” и „Руски” през улица „Тракия”.
Самият „Васил Априлов ще бъде затворен и изринат от колелото до ул. „Любен Каравелов”. За да се направят локали, които да извеждат колите към Централна гара, ще се вземе част от двора на училище „Свети Климент Охридски” и площада пред бившето кино „Гео Милев”.
Към това не се включват и други проекти през Капиталовата програма, която все още се изготвя. Едно е сигурно – проблемите с трафика и предвижването ще бъдат най-тежки от години насам, а пловдивчани трябва да се заредят с търпение.
Още от категорията
Напредва работата по Бетонния мост „Тодор Александров", пускат движението за Коледа