Гордиевият възел с пробива под Централна гара се заплита все повече, като освен неразбирателството между НКЖИ, Министерството на регионалното развитие и благоустройство и Община Пловдив, изниква още един казус – концесията под Централна гара.
Тя бе дадена на бизнесмена от София Миролюб Столарски, като договорът му е с Министерството на транспорта. Въпреки че повече от няколко години се знае, че дейностите по жп възел Пловдив, ще засегнат и концесията на гарата, до този момент страните не са се разбрали как ще се процедира по време на строителните дейности.
„Ситуацията е такава, че плащам концесионни такси, а ни забраняват да работят. С този пробив ми ограничават на 100% работата. Чакам да видя дали ще се договоря с Министерството – за освобождаване или намаляване на таксите. Никой не иска да плаща и да не му дават да работи”, каза Столарски пред TrafficNews. На въпрос какви дейности ще предприеме, ако това не се случи, той отговори: „има съдилища в България”.
Още в началото на годината концесионерът заяви, че е готов да прекрати концесията, ако не се вземат мерки. Причината е, че на практика той не може да реализира никакво строителство по време на монтажните дейности по пробива, като ще се блокира и отдаването под наем на търговските площи. Концесионерът „Карат – С” взе концесията с договор за инвестиции за над 11 млн. лева за следващите 35 години.
В Община Пловдив пък продължават да не знаят какво ще се случи със строителното разрешение, тъй като според закона те не могат да издават такова за обект от национално значение, ако не бъдат упълномощени.
Все пак от НКЖИ, а и Община Пловдив, които са възложители ще внесат искането за строително разрешение, което трябва да получи официален отговор от главния архитект на Общината.
Припомняме, че от МРРБ отказаха да издадат строително разрешение с мотива, че това трябва да го направи Община Пловдив.
Повече по темата, вижте в линка:
Още от категорията
Кметовете на Марица и Маноле стартират дарителска кампания за църквата „Св. Димитър"