Пловдив се събужда окупиран от пътни полицаи и камери във връзка с провеждането на специализирана операция за контрол на скоростта „24 часа скорост“. През следващото денонощие движението на улиците в града ще бъде стриктно следено, като целият човешки и материален ресурс на "Пътна полиция" ще бъде впрегнат в ловене на нарушители.
Екипи на "Пътна полиция" ще бъдат разположени по основните булеварди на Пловдив и градовете в областта, както и по третокласните шосета в малките населени места. Основно ще бъдат следени отсечките, където е възможно да се развиват по-високи скорости, както и участъци с концентрация на ПТП по причина несъобразена и превишена скорост. Екипи ще има и на магистралите.
Наситен контрол ще има през цялото денонощните - и през тъмните часове на дена. В Пловдив са определени няколко места за контрол, разположени по основните булеварди и входно-изходните артерии на града.
Операцията за контрол на скоростта ще се проведе в цялата страна от 6:00 часа сутринта на 18 април до 6:00 часа на 19 април. Тя е организирана по линия на Европейската мрежа на службите на Пътна полиция (ТISPOL) и аналогични проверки ще има в общо 23 страни от Европа. В акцията ще участват 314 служители. Ще се следи от 684 точки за контрол с 148 мобилни камери, 28 преносими /т. нар. камери на триноги/ и 23 стационарни камери.
„Целта на операцията е с масов и ефективен контрол да се постигне по-трайно намаляване на скоростта, с която се движат моторните превозни средства, което пък оказва влияние върху пътнотранспортната обстановка и води до намаляване на тежките произшествия, жертвите и ранените при тях“, каза началникът на отдел „Пътна полиция“ в Главната дирекция „Национална полиция“, комисар Бойко Рановски по време на брифинг за старта на операцията.
От данните на ГДНП става ясно, че през 2015 година по време на същата операция, проведена в средата на месец април, е имало 521 точки за контрол. Установените нарушения са били 1126. В рамките на деня, в който е провеждана операцията, е имало 20 тежки пътни инцидента, но без смъртен случай.
През 2016 година точките за контрол са били 397, установените нарушения 2235, тежките ПТП 24, при които е имало само един загинал. През изминалата 2017 година точките за контрол са били 415, регистрираните нарушения- 3490, тежките инциденти – 10 с едни загинал.
За сравнение, в Естония през 2017 г., където е проведена подобна операция, е имало 264 точки за контрол, но са констатирани 631 нарушения. В съседна Румъния по същото време е имало 550 точки за контрол и са констатирани 3800 нарушения, а в Сърбия – 736 точки за контрол и са констатирани 3127 нарушения.
От тези данни е видна тенденция за установяване на повече нарушения, което се дължи на факта, че имаме повече технически средства за контрол. Важно е да отбележим, че в държави от Европейския съюз, които са подобни на нас като територия, пътна мрежа и население, но с много повече технически средства, установяват по-малко нарушения. Това налага извода, че у нас продължава тенденцията да се шофира с по-висока скорост. Сегашната операция е повод отново да обърнем внимание на водачите да шофират със съобразена с пътните условия скорост, обобщи Росен Рапчев.