Невиждан интерес за ваксини пред новия пункт, разположен пред голяма верига магазини в Пловдив.
Припомняме, че мобилна лаборатория от днес е позиционирана пред магазин Метро в Тракия. Всеки гражданин, избрал да се ваксинира в пункт на територията на магазина, ще получи ваучер на стойност 20 лв., който може да използва за пазаруване в магазина или да дари за социално значима кауза в специално обозначени за целта кутии на "Вход клиенти“ в търговските обекти. Дарените от кампанията средства ще бъдат предоставени на фондация BCause за Фонд #ЗаДецатаНаГерои медици и учители, загинали в битката с Covid-19.
Не обаче двадесетте лева бяха водещи при решението да се ваксинират на мнозина пловдивчани. Пръв пред мобилния пункт, още в 8:30 часа бе Пламен Моллов от Асеновград. Възрастният мъж е пристигнал пред магазина с цел да подпомогне децата, а и за да се предпази от вируса.
„Отдавна исках да се ваксинирам, но сега е с кауза. Ваучерът ще го даря. Избрах да поставя първата си доза на компанията Модерна”, категоричен бе възрастният мъж. С цел благотворителност ваксина си поставиха Мила и нейната майка.
„За нас не са водещи парите, тук сме заради каузата. Не бих дошла, ако не бе за благотворителност. Това може да е стимул за хората”, каза пловдивчанката.
Сред първите ваксинирани пред магазин Метро бе и французинът Себастиян. Той е женен за българка и е в Пловдив от 3 години. Той е бил изпратен от съпругата си, като днес му бе поставена втора игла. Младият мъж също бе категоричен – ваучерът ще отиде в кутията за дарения.
Мнозина пловдивчани разбраха за инициативата едва днес. За пункта пред магазина разбра от медиите Венко.
„Отдавна съм решил да поставя ваксина, но сега още повече се мотивирам. Според мен, ако има кауза или ако се стимулира населението чрез ваучери, томболи и награди, ще има още повече ваксинирани хора. Бих пазарил за семейството си с ваучера, но щом има благотворителна кауза, предпочитам да даря за децата”, каза Венко. Той бе ваксиниран в препарата на Пфайзер.
През почивните дни се очаква още по-голям интерес сред хората, смята управителят на магазин Метро – Ангел Костадинов.
„Истинската цел на кампанията е именно да подпомогнем децата на загиналите от коронавирус учители и медици. Очакваме през почивните дни да има по-голям интерес, тъй като традиционно тогава имаме и по-голям наплив от клиенти. Имаме готовност и за втори екип, ако се наложи. Провели сме разговори с д-р Димчева, началник на РЗИ-Пловдив”, заяви Костадинов.
Пунктът ще работи до края на септември, като освен в Пловдив такива центрове ще има пред още няколко големи града пред магазини от веригата.