Община Пловдив загърби идеята да строи навсякъде, където е възможно многоетажни паркинги. Въпреки че местата стават все по-малко, а имотите са ограничени, градските власти нямат намерения да строят общински съоръжения.
В мандата на Здравко Димитров бе открит първият общински многоетажен паркинг в район „Западен”, който стартира при предшественика му, като изглежда това ще бъде последното подобно съоръжение.
На последната сесия на Общинския съвет стана ясно, че Общината няма да заделя пари а строителството на такива съоръжения. Вместо това ще дава терените и проектите на частни фирми, които да ги изграждат и стопанисват. Зам.-кметът Тодор Чонов заяви, че от световната банка са пуснали запитване за свободни терени, които могат да се изградят подобен тип съоръжения. Така Пловдив ще върви към публично-частно партньорство, като тепърва ще се решава какво ще бъде то.
На сесията стана ясно, че Община Пловдив ще решава проблемите с паркирането чрез три механизма – разширяване на Синя зона, въвеждането на Зелена зона в кварталите на града, както и зона с ниски емисии в централна градска част.
Това се случва на фона на безпрецедентен ръст на цената на едно паркомясто със скоба в район „Централен”. Пловдивчанин е решил, че може да отделя по 110 лева на месец за място пред блока, като редовната цена на този тип услуга е 20 лева.
До последно в плановете на Община Пловдив бе изграждането на паркинга на ул. „4 януари”, който в момента бе направен като временен паркинг. Там се очакваше проектът да бъде преработен, за да може колите да влизат откъм „Цар Борис III Обединител” . Съоръжението обаче не бе вкарано в приоритетните проекти на Община Пловдив, който бе гласуван на последната сесия.
Другите два паркинга, които трябваше да се направят бяха на ул. „Любен Каравелов“ и в ЖР „Тракия“.
Още от категорията
Съдебният процес срещу хотелиера, ударил охранител в Стария град, тотално зацикли