Колко са пътниците в градския транспорт в Пловдив и какви са приходите от билети са въпроси, които от години нямат отговор. Въпреки всички опити на градските власти да направят цялостен анализ на пътникопотока и приходите на отделните линии, това така и не може да се случи.
Причината – липсата на ясна счетоводна отчетност и от кондуктори и шофьори, и от превозвачи.
През последните месеци ОКТ затяга контрола над продажбата на билети в автобусите в Пловдив. Въпреки че работят по-малко от 25 контрольори в общинското предприятие, те успяват да пресекат незаконна търговия с билети.
Ежедневно се хващат кондуктори или шофьори, които продават нерегламентирано билети – или върнати от пътници, или взети от друго място. TrafficNews неведнъж е показвал как мъже бъркат по кошовете в спирките, а след това продават използвани билети на служителите в автобусите. Те от своя страна ги препродават.
„Всеки ден хващаме нарушители, които продават нерегламентирани билети. Съставяме протоколи и глобяваме превозвачите. Те от своя страна могат да санкционират своите служители. Имаме и случаи, при които шофьори, виждайки контрольорите на ОКТ не спират на спирки. Въпреки че има хора за качване или слизане. Тук също сме безкомпромисни и ги глобяваме”, заяви Георги Стоилов. Той допълни, че проверките се правят с екипи на Общинска охрана и полиция, като се конфискуват нерегламентираните билети.
Новата система на „Тикси” се очаква да пресече тази практика. Точната информация за пътниците в една линия е от изключително значение за реформите в маршрутните линии, както и тяхната промяна.
Още от категорията
Пак проблем със старите гаражи в "Западен", Стойчева: Обект съм на целенасочено дискредитиране от група хора