В София, Пловдив и Варна според данните в ГД „Национална полиция” най-много джигити успяват да отърват глоби. Причината според началниците е, че трафикът е много интензивен и униформените не могат да смогнат на работата. „От следващия месец, ако в същите области продължава да има спад в контрола и налагането на санкции, ще бъде докладвано в МВР и ще се налагат санкции”, заканват се от КАТ. Проверките продължават.
Катаджиите в Шумен са най-строги и не прощават, когато спипат шофьор в нарушение, показват резултати от тайно следене на всички пътни полицаи у нас, пише „Телеграф”.
От началото на юни до края на август по разпореждане на ръководството служители в дирекцията са ангажирани само с това да правят проверки как си вършат работата униформените на пътя. Избират се областни дирекции от 28-те в страната и всяка седмица се прави мониторинг – колко екипа излизат, какво работят, има ли някаква ефективност. Обикновено първо проверяват областта, в която предната седмица е имало някакво усложнение в обстановката с повече катастрофи и жертви, уточняват от Пътна полиция.
По шосетата в България излизат общо 300 екипа от по двама катаджии. Всеки разполага с таблет с gps, който издава къде и по което време отива. Отделно подава информация в реално време за всеки спрян автомобил и глобен шофьор.
За три месеца следене се оказва, че ченгетата в Шумен са най-активни в налагането на санкции и най-стриктни в изпълнението на задълженията си. Следват ги колегите им от Бургас, Велико Търново и Пазарджик. Стара Загора пък е отличник, когато става въпрос за контрол над велосипедисти, защото 70% от санкционираните водачи на колела са отнесли актове и фишове там.
Още от категорията
Асен Василев отговори за скенерите за митниците: Пуснахме прозрачна обществена поръчка