Приспособени ли са подлезите в центъра на Пловдив за майки с колички и инвалиди? Според пловдивчанин, който сигнализира до медията ни за трудностите, през които преминават негови познати – категорично не. Според мъжа връзката между живущите от източната страна на Водната палата до центъра на града са единствено подлезите на Чифте баня и този на Водната палата.
„Връзката с тази част на града са двата подлеза – този на Чифте баня и на Водната палата. Имам съседка с три деца, която ходи ежедневно до детската ясла на ул. „Весела” - релсите на подлезите не отговарят на гумите на количката. Преминаване й е някакъв кошмар. Отделно имам съсед с инвалидна количка, който просто е забравил как изглежда централната част на града”, разказва той, като причината за това е именно липсата на място, през което да преминават хората с такива нужди.
Единствените опции с изключение на подлезите са двете пешеходни пътеки - на Съдебната палата, където отново трябва да се мине през подлеза в посока кв. „Каменица” и тази на кръговото на Панаира - където трябва да минеш моста, да пресечеш и да се върнеш по него -едно доста дълго и ненужно по думите му упражнение.
Мъжът е начертал и въпросните пешеходни пътеки в червено, подлезите в зелено, а карето с улици, до които достигането е изключително трудно - в синьо:
По този начин въпросното каре остава блокирано с другата част на града за хора със специални нужди.
„Писани са сигнали, молби и прочие. Проблемът не е от вчера или днес, а от години. Промени никакви. Единствено добавиха по още една релса в подлеза, без да махнат старите- тоест стана още по трудно преминаване, защото освен, че новите не отговарят, а и старите стоят да пречат. Това е центъра на европейската столица на културата. И то идеален център, където вече квадрата гони 5 хиляди”, коментира той.
Посочва, че неведнъж е повдиган въпросът да се помисли за пешеходна пътека на Водната палата или на кръстовището на бул. „Цар Борис III Обединител” с бул. “6-ти септември”.
“Да, това са опасни кръстовища, където много шофьори карат неразумно, но това е най-евтиното и нагледно изпълнимо решение, защото след толкова време никой не вярва, че ще се промени нещо с подлезите”, допълни пловдивчанинът.
Проектът за реконструкцията на най-използвания пешеходен подлез на Чифте баня е още от 2019 година, като трябваше да струва 3,2 млн. лева.
Припомняме, че през 2019 Община Пловдив кандидатства за ремонта му заедно с готов проект за многоетажен паркинг. Отпуснатото финансиране обаче не бе изтеглено и по този начин заемът за изграждането му отпадна. През последните четири години така и не беше намерено финансиране, като състоянието на подлезите и до ден днешен остава такова.
В момента подлезът е в окаяно състояние, като кабели висят от покрива, има течове, стълбите и стените са изпочупени. Заданието включваше два асансьора откъм Баня Старинна и Капана. Предвиждаше се и цялостен ремонт на настилките, таваните и стълбищата. Според Зико подлезът щеше да бъде основна връзка между Капана и Главната с многоетажния паркинг на улица „4 януари“, но уви - такъв скоро пловдивчани явно няма да имат.
Още от категорията
Тони Стойчева пожела светли празници и ще зарадва хората с различни културни и социални събития