Над 100 апартамента в 22-етажен блок останаха на сухо повече от 24 часа. Проблемите на гражданите се отключили след ремонт на ВиК. Апартаменти от първите етажи са наводнени, с повредени бойлери и ел. уреди, сигнализираха читатели на TrafficNews.
Засегнати разказват, че поради превключване на нови водопроводни отклонения на 8 юни, живеещите от 5 до 22-ри етаж на ул. „Преспа” 6 останали без вода. Водоподаването било спряно в 10 часа, а в 17 часа екипът на ВиК си тръгнал, уверявайки хората, че всичко е наред. Вода на високите етажи обаче нямало. Заради високото налягане на ниските етажи се стигнало дори до наводнения. Вода започнала да избива от тръбите в апартаментите, разказват собственици на засегнатите имоти.
Вчера вечерта са подадени сигнали до ВиК дружеството, с надежда от страна на гражданите, че ще се отзове авариен екип, който да отстрани проблема. Това обаче не се случило.
“Всичко е заради неправилно свързване на водоснабдяващите системи. Ниското налягане е включено на мястото на високото. Следователно до високите етажи водата няма как да достигне. Но това не е единственият проблем. Поради силното налягане на ниските етажи на хората им се повредиха бойлерите, избиха им батериите на чешмите и се наводниха апартаментите. Целите им домове са във вода, а същевременно, в тези жеги, на по-голямата част от хората в блока се налага да си купуват вода, за да си измият ръцете”, разказа домоуправителят на 22-етажния блок пред TrafficNews.
Екип на ВиК се отзовал на сигналите им за проблема чак на 9 юни в 10 часа сутринта.
За да разберем на какво се дължи забавената реакция на ВиК-Пловдив, медията ни се свърза с Антон Гълъбов. Ето какво каза той: „От няколко дни върви един ремонт. Подменя се целият пръстен, който захранва блоковете, защото те бяха доста стари. Това е причината. Предполага се, че до обяд ще се решат всички въпроси там и ще има вода”. Относно повредите и наводненията в домовете на хората, Гълъбов заяви, че се работи външно, следователно дружеството няма отношение с вътрешните проблеми.