Общинският съвет в Пловдив утвърди Илко Търпов за шеф на новото общинско дружество за електротранспорт „Екобус”.  Той ще поеме юздите на общинския превозвач, който трябва да търси финансиране от Европа за изграждането на база и автопарк.

Краткосрочната му задача е да изготви план за развитието на дружеството и етапите на неговото развитие в диапазон 5-10 години, като той пое ангажимент това да се случи до 2 месеца и да е бъде представено пред Общинския съвет.

Търпов се представи пред общинарите и отговори на въпросите към него относно общинския оператор. Той стъпва на концепцията на Община Пловдив, която е за две линии, насочена към ученически превози, като не се влиза в пряка конкуренция с частните превозвачи.

Община Пловдив наема автобуси за лиценз на „Екобус”, шефът му иска повече от две линииОбщинският съвет утвърждава Илко Търпов за директор на новото общинско дружество

„Изследванията показват, че най-важното за една транспортна услуга е комфортът на хората. Те поставят хигиената и удобството на първо място. След това изпълнението на графика, редовността на линиите. Времето за предвижване и отношения на транспортни работници е след това”, каза Търпов.   Според него със стартирането на дружеството и закупуването на модерни и екологични транспортни средства, това може да тласне и частните превозвачи да инвестират в такава техника, макар че в момента не могат да си го позволяват.

Между шефът на „Екобус” и зам.-кмета Тодор Чонов се е зародила и интересна концепция за кадровата политика – те ще разчитат преди всички на жени шофьори. По подобие на Испания и Атина, където масово жени управляват трамваи  и електробуси.

„В момента пазарът на труда в тази ниша има един определен  брой шофьори, които циркулират между фирмите. Ако увеличим обема на фирмата, тъй като с тези 20 автобуса, не можем да бъдем тяхна конкуренция, то може да се насочим към тази специфична ниша – жените. Те са по-устойчиви на монотонни системи на работа, като издържат и повече на стреса, който поражда шофирането на градски транспорт”, каза Търпов, а в стенограмата развива и теорията, че жените пазят по-добра хигиена в транспортните средства.

По време на точката отново бе повдигнат и въпроса за бус лентите в Пловдив. Според Добромира Костова Община Пловдив трябва задължително да ги въведе под тепетата и няма пречка това да се случи.

Според Чонов в Генералния план за организация на движението има заложени бус ленти, но той даде пример с бул. „Освобождение”.

„Там има заложени бус ленти, но на практика няма нужда от тях, защото не е образуват задръствания. На другите булеварди в централна градска част – няма пространство за такива. Търсим варианти”, заяви Чонов.

Снимка: Илюстративна