След 3 години пътуването с влак до Южното Черноморие ще трае по-малко от 4 часа. До 2027 г. трябва да приключи модернизацията на жп линията София-Бургас и времето за придвижване да се е съкратило почти двойно, пише "24 часа".

При сегашното разписание най-бързият влак стига до Бургас за 6 часа и 29 минути. В момента се работи по най-трудния участък между Елин Пелин и Костенец.

Настоящото модернизиране спокойно може да се определи като най-амбициозния жп проект за последните години в България заради трудния терен.

По данни на НКЖИ в момента скоростта на влаковете по този маршрут е между 70 и 130 км в час в зависимост от участъка. След приключване на модернизацията ще се вдигне на 160 км в час. Така например до Пловдив ще се стига за час и половина.

Проектът е разделен на 3 участъка. Първият е между Елин Пелин и междуградието след Вакарел, вторият е от Вакарел до Ихтиман, следва трасето до Костенец, където ще има и нова гара. Модернизацията на третия участък, който е с дължина от 11 километра, включва строителството на нов железен път, контактна мрежа, системи и съоръжения.

За преминаването през трудния планински терен ще бъдат построени 8 тунела за двойна жп линия с приблизителна обща дължина 5,5 км. Отделно е изграждането на 11 моста с приблизителна обща дължина 778 метра. В договора с изпълнителя е предвидено още изграждане на приблизително 12 км двойна железопътна линия, контактна мрежа, системи и съоръжения на външно електрозахранване, външно осветление на гаровите райони. Ще има и системи за видео наблюдение и пътнически информационни системи.