Модерна система с безброй опции и приложения за паркирането в Пловдив функционира вече четвърти месец. От компанията „Тикси”, които спечелиха обществената поръчка за надграждането на системите на Синя зона и градския транспорт, вече свършиха половината работа. Служителите на ОП „Паркиране и репатриране” вече са оборудвани с нови устройства, които отчитат автоматично таксите, както и санкциите при скобиране или принудително репатриране. Целият софтуер на системата също вече е сменен и централизиран.
Въпреки това директорът на общинското предприятие Ненко Калакунов, който е на този пост близо 12 години, не смята, че нужно да се направят анализи за дейността на предприятието след модернизацията на системата.
Вчера на брифинг в Община Пловдив бе представен пилотен проект за кола с изкуствен интелект на „Тикси”, която за по-малко от час ще прави обход на цялата Синя зона. За това време ще се хващат всички шофьори, които са паркирали, но не са си платили. На брифинга бе и Ненко Калакунов, който обаче не сметна, че е нужно да дава отговори от въпроси, поставени от журналисти.
На въпрос направени ли са анализи за дейността на предприятието след въвеждането на новата система на „Тикси”, той отвърна, че е много рано за тях. На друг въпрос има ли разлика в приходите през последните месеци, Калакунов отново не даде конкретен отговор, въпреки че справките бяха пред него.
Тук изниква въпроса – нарочно ли укрива резултатите от работата на предприятието през последните 3 месеца? Дали те не са показали резултати, които да показват, че като директор на общинското предприятие от 12 години, той не го в управлявал оптимално?
Друг въпрос, който бе поставен още преди 6 месеца – за ъпгредйа на паркоматите, Калакунов отново бе лаконичен, като заяви „трябва да се направи”, но нищо повече.
Модерна система с остаряла техника
Новата система на „Тикси” дава безброй функционалности. Тя може да се интегрира към паркоматите, за които бяха дадени стотици хиляди левове през последните години през поръчки на Неко Калакунов. За целта обаче трябва да се сложат клавиатури и четец за карти. Без тях, новата система на практика няма да функционира в тях. Така шофьорите ще продължат да пускат моменти, да взимат талона и да го слагат на стъклото на колата си – плащане с карта няма да е възможно, както и въвеждането на номера на автомобила, за да се централизира в единната система. Това ще се случва единствено през мобилното приложение на „Тикси”.
Въпреки това директорът на ОП-то не предприема нищо за закупуването на въпросните устройства. Той твърди, че има пазарно проучване, което обаче досега не е било показвано пред обществеността.
Вместо модернизация на техниката на общинското предприятие, Калакунов решава, че е по-важно да си купи "служебен" 5-метров автомобил за 60 000 лева, с мощност над 185 конски сили, лети джанти над 18 цола и дълъг списък с екстри. В разследването на Тина Ивайлова по БТВ пък се показа, че той го кара 24/7, а в работно време успява да върши и редица „лични ангажименти”.
От години работата на несменяемия Ненко Калакунов в Община Пловдив е в пълно затъмнение. Той никога не е давал отчет за работата си, предложения за развитието или подобряването на услугата. При скандали, както със служебния му автомобил, винаги се е покривал от публичността. Въпреки това той управлява звеното, което генерира милиони приходи и раздава служебни паркоместа на фирмите в града.
Очаквайте продължение:
Как се дават служебните паркоместа в града и защо няма ясен регламент за ползването им?
Целесъобразно ли вършат работата си „паяците” в Община Пловдив, или единствено се гледа на тях като средство за събиране не приходи?
Още от категорията
Тестват преминаването на влакове през Централна гара, стартът – до края на месеца ВИДЕО