Бъдещето на Летище Пловдив e една от основните теми в развитието на региона в последните години. Докато няколко пъти вече се удължава процедурата за концесия на аеропорта, ръководството му прави и невъзможното, за да покаже потенциала му и колко ключов фактор за икономическо развитие може да има.  Неведнъж се е обръщало внимание, че летището може да развие сериозна карго дейност. Последните данни за работата му показват именно това.

„ Показваме сериозно подобряване в развитието на карго превозите в условия на криза в летищните услуги. Включихме се във веригата за компонентни доставки за автомобилната индустрия, като отчитаме много сериозен ръст в превозите товари”, заяви пред TrafficNews изпълнителният директор на летището Спас Шуманов. Данните са красноречиви -  до 15 декември на летището обслужват средно по 3 карго полета на ден, а преминалите товари са 10 пъти повече, в сравнение с периода отпреди две години.

През последното тримесечие на 2018 година преминалите товари са 27 тона, година по-късно те са вече 85, а през последните три месеца на 2020-а са преминали 288 тона компоненти през карго терминала.

„ Показваме сериозно развитие на дружеството, като износът на компоненти за Европа става все по-голям. Напълно реалистично е бъдещето този сегмент да е ключов в развитието на аеропорта. Именно това бе и моят бизнес план при встъпването ми в длъжност. В момента показваме много добри показатели”, каза Шуманов. Той обърна внимание, че подобно натоварване на аеропорта не е имало от 20 години, като карго полетите са концентрирани към Италия, Германия и Швеция.

„Разчитаме изключително много на съдействие от Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията, за да продължим растежа на летището. Благодарим и на нашите партньори, които избират да работят с нас. Призовавам бизнесът в Пловдив и региона също да използват летището, като ние се ангажираме да предоставим гъвкави и добри условия, които да бъдат рентабилни за дейностите на компаниите”, каза Шуманов. Той обясни, че колкото повече се използва летището в региона, толкова повече ще се развива то и ще подобрява услугата.

Освен по карго товарите летището се опитва да развива и пътническата услуга, макар в света всички летища да са в сериозна криза заради пандемията и невиждания спад  в предвижването на хора. Все пак се очаква от 18 декември да стартира линията на „Райън Еър” – Пловдив – Станстед