Междусъседските войни в Пловдив заради платеното паркиране пред блоковете са на път да бъдат прекратени.
Скобите се оказват неефективни и често водят до скандали.
Нещо повече - някои от наемателите преотдават своите паркоместа на много по-висока цена от тази, която плащат към общината.
Всичко това води до желанието на районните кметове да бъде променена наредбата.
Въведените преди 7 години платени скоби създават междусъседски войни, твърдят районните кметове. Хората от блоковете също признават, че запазването на паркоместа по този начин задълбочава проблема с паркирането.
"Скандали има. Постоянно се спира тук и се зареждат магазини, телевизионен сервиз. Постоянно има коли. Връщаш се и не може да си сложиш колата", заяви Ангел Богоев пред БНТ.
В най-младия квартал "Тракия" паркоместата, заключени със скоби, са най-много в целия град - 1500. В повечето случаи свободни паркоместа стоят с вдигнати скоби, докато други шофьори се чудят къде да паркират.
"Тук може да видите пред този блок, че всички паркоместа от вход А до вход Г са с разположени скоби, с изключение на инвалидните места. Като това означава, че ако 20 или 25 човека имат разрешение за ползване на скоба то останалите няколкостотин човека, живеещи и ползващи автомобили, няма къде да паркират", допълни Георги Гатев, кмет на район "Тракия".
Наемът на паркомясто е символичен – от 20 до 40 лева на месец. Оказва се, че някои от наемателите печелят от тях като ги преотдават на много по-висока цена.
"Има собственици, които не живеят на адреса. Съответно използват правото си на кандидатстване на самия апартамент. Наемат места, след което отдават апартамент с паркоместо. Има случаи, в които преотдават места на далеч по-висока цена от тази, която е определена по решение на Общинския съвет", коментира Георги Стаменов, кмет на район "Централен".
Все пак има и хора, които искат заключените паркоместа да останат или да бъде въведено друг вид платено паркиране.
Решение на проблема с паркирането районните кметове виждат в изграждането на многоетажни подземни и надземни паркинги.
Както и зониране на районите, което дава право на паркиране първо на живеещите и след това на гостуващите в града хора.